رئیس خانه فعالان فضای مجازی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
امین وند در واکنش به اظهارات اخیر وزیر ارتباطات گفت: این ادعاها فقط به خاطر این است که بگویند کاری انجام داده اند، درصورتی که در حقیقت کاری انجام نشده و بیشتر یک جریان و موج سواری سیاسی است.
کد خبر: ۸۷۹۱۱۰۶
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

مراد علی امین وند رئیس خانه فعالان فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیر وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه " همه کانال های خبری پرکاربر در شبکه های اجتماعی باید از وزارت ارشاد مجوز بگیرند" و این درحالی است که هنوز ادعای فیلترینگ هوشمند در حد حرف باقی مانده است، گفت: این مسئله را باید از دو منظر بررسی کرد؛ باید دید آیا از لحاظ فنی امکان پذیر است که کانال های بالای 5000نفر را که مجوز ندارند مسدود کنند؟

وی افزود: ادعای فیلترینگ هوشمند که قبلا هم مطرح شد همچنان در حد حرف و ادعا باقی مانده است، مسئله بعدی این است که هیچ برخوردی با کانال هایی که علناً علیه نظام موضع گیری کرده و مطالب خلاف را منتشر می کنند نمی شود و مسئولان دولتی ادعا می کنند که ما هماهنگ کردیم و کانال های مستهجن و غیر اخلاقی را فیلتر می کنیم اما همچنان باز هستند و مسدود نشده اند.

رئیس خانه فعالان فضای مجازی تصریح کرد: این ادعاهای مسئولان فقط به خاطر این است که بگویند کاری انجام داده اند، درصورتی که در حقیقت کاری انجام نشده و بیشتر یک جریان و موج سواری سیاسی است.

امین وند بیان داشت: تحقق این ادعا بعید به نظر می رسد، مگر می توانند با رسانه هایی که در فضای مجازی فعالیت می کنند مقابله کنند که الان بخواهند در گروه های تلگرامی که یک شبکه متعلق به صهیونیست ها است این کار را انجام دهند.

وی در خاتمه بیان داشت: وقتی دستورالعمل قانونی در این رابطه وجود نداشته باشد و مبنای مسدود سازی معلوم نیست بعید می دانم این ادعا امکانپذیر باشد و در حقیقت می خواهند جریانات همسو را باز بگذارند و غیر همسو را مسدود کنند.

ارسال نظرات