دانشگاه ها فرصتی است برای حضور مدیران، مسئولان و مقام های استانی، کشوری و لشکری تا پای سخنان دانشجویان بنشینند و مطالبات آنان را بشنوند.
کد خبر: ۸۷۹۱۰۸۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، گزارش بسیج دانشجویی از حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش در دانشگاه مازندران.
دریاداری که مانند یک دانشجو بود
دانشگاه ها فرصتی است برای حضور مدیران، مسئولان و مقام های استانی، کشوری و لشکری تا پای سخنان دانشجویان بنشینند و مطالبات آنان را بشنوند.
رهبر معظم انقلاب نیز بارها به مسئولان نظام تاکید کردند که در دانشگاه ها حضور یابند و با دانشجویان به گفت و گو بپردازند. در همین راستا فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح یکشنبه وارد دانشگاه مازندران شد تا پس از دیدار با مسئولان این نهاد علمی در همایش جوان انقلابی حضور یابد.
مسئول بسیج دانشجویی که مسئول برگزاری این همایش بود، بیان کرد: امیردریادار سیاری ساعت 9 ونیم صبح در جلسه روسای دانشکده ها، مسئولان و بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران حضور یافت و به بحث و تبادل نظر پرداخت.
ابوالفضل رحیمی با بیان اینکه طرح های دانشجویان نخبه بسیجی دانشگاه مورد استقبال امیر دریادار سیاری قرار گرفت، اظهار کرد: در پایان این نشست دانشگاه مازندران و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تفاهم نامه همکاری در زمینه های علمی و پژوهشی امضا کردند که این مهم به معاونت پژوهشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ابلاغ شد.
شایان ذکر است پس از این نشست امیر دریادار سیاری در یادبود شهدای گمنام دانشگاه مازندران حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
رحیمی با بیان اینکه رفتار متواضعانه فرمانده ارتشی چنان مورد استقبال دانشجویان واقع شد که آن ها را به ذوق آورده بود، در ادمه گفت: تواضع رفتار و برخورد امیردریادار سیاری مورد ستایش و استقبال دانشجویان قرار گرفت به گونه ای که دانشجویان او را از مسیر یادبود تا سالن برگزاری همایش همراهی کردند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران استقبال دانشجویان را از این فرمانده ارتشی بیش از حد انتظار دانست و تاکید کرد: سالن همایش از ساعت 12:30 ظهر پر شده بود و مجبور شدیم برای جلوگیری از ازدحام جمعیت درب سالن ها را ببندیم و مانع از حضور بیشتر دانشجویان شویم.
وی با بیان اینکه فضایی بسیار صمیمی با آن ازدحام جمعیت در فضا حاکم شده بود، اظهار کرد: امیردریادار سخنان زیبایی در خصوص اهمیت آب های دریایی در اقتدار دفاعی مطرح کرد که بیان این نکات برای اولین بار در بین دانشجویان ، آن ها را به ذوق اورده بود و همه با دقت زیادی سخنان او را دنبال می کردند.
*با اکثر دانشگاه ها تفاهم نامه امضا کرده ایم
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه مازندران با بیان اینکه با بیشتر دانشگاه ها ارتباط داریم و تفاهم همکاری به امضا رسانده ایم، تاکید کرد: این تفاهم نامه ها برای توسعه زیرساخت های علمی و نیروی انسانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بسته می شود.
امیر دریادار سیاری گفت: برای دست یابی به جنگ افزارهای نوین نیازمند بهره مندی از طرح های ابتکاری و خلاقانه دانشگاهیان هستیم.
این فرمانده ارتشی اظهار کرد: ناو شکن جماران نمونه ای بارز از اندیشه دانشگاهی دانشجویان خلاق ایرانی بوده است که امروز توانسته در دنیا خوش بدرخشد.
وی افزود: با ارتقا علمی می توانیم ناوشکن های مجهزی درست کنیم و برای تحقق اهداف، علاقه بسیاری به توسعه ارتباطات علمی با دانشگاه داریم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: دانشگاه نمونه بارز در موفقیت کشور ها است و ما هرگز این مبدا تحولات را فراموش نکرده ایم و از آن غافل نشده ایم.
وی با بیان اینکه توصیه رهبر معظم انقلاب بر فرهنگ برخورداری از نعمت دریا است، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر تصمیم گرفتیم فرهنگ‌سازی را از دانشگاه‌ها شروع کنیم و با ارتباط با وزیر آموزش و پرورش سعی کردیم در کتاب جغرافیای دانش‌آموزان نیز فصل های بیشتری را به مباحث دریایی اختصاص دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها