نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خستگی را خسته کرد به طوری که کمتر دیده شده که وزیری این قدر دلسوزانه نزدیک به یک هفته در استان سیستان و بلوچستان حضور داشته باشد
کد خبر: ۸۷۹۱۰۴۱
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

 

اردو | Türkçe | Español | Pусский | العربیه | English | فارسي | ثبت نام در خبرنامه
  

 22 آذر 1395 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان حبیب الله دهمرده یکشنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته وحدت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مسجد مرحوم شریفی زابل اظهار داشت: دکتر قاضی زاده هاشمی به سرزمینی پا گذاشت که مردم اش در طول تاریخ برای بشریت افتخار آفرینی های زیادی کرده اند.
وی با اشاره به مهاجرت مردم در چند سال اخیر اظهار داشت: با هر معیار، شاخص و دیدگاهی توجیه دارد که مردم را در این نقطه نگه داریم تا حاشیه نشین سایر نقاط کشور نشوند.
نماینده مردم شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم سیستان ارتباط خویشاوندی با کشور دوست و همسایه افغانستان دارند به طوری که مردم این منطقه می توانند در حوزه سلامت به مردم این کشور خدمات ارائه دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل نیز در این مراسم اظهار داشت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی برای رفع محرومیت و توسعه امکانات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم به ویژه سیستان و بلوچستان انجام شده است.
دکتر علی اکبری نصیری افتتاح 2 بیمارستان زهک و هیرمند، افزایش 50 متخصص به 90 متخصص، تکمیل کادر تخصصی و درمانی تمام مراکز درمانی شهری و روستایی، راه اندازی درمانگاه های شبانه روزی، افزایش 32 پزشک به 60 پزشک در مراکز درمانی را از جمله اقدامات چند سال اخیر وزارت بهداشت در منطقه سیستان عنوان کرد.
وی 33 خانه بهداشت، 12 مرکز جامعه سلامت روستایی، 6 پایگاه اورژانس و چهار آموزشگاه بهورزی را از جمله طرح هایی دانست که تا پایان امسال و سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل تاکید کرد: با ایجاد درمانگاه ویژه دندانپزشکی حلقه درمانی دندان در این منطقه تکمیل و زمینه ایجاد دانشکده دندانپزشکی در این دانشگاه فراهم می شود.
به گزارش ایرنا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه پس از استقبال مردم منطقه سیستان مرکز سوانح سوختگی، مرکز شیمی درمانی و درمانگاه دندانپزشکی را افتتاح کرد و کلنگ ساخت خوابگاه 400 نفره دانشجویی را بر زمین زد.
دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سفر چهار روزه خود به سیستان و بلوچستان از روز جمعه تاکنون از ظرفیت های بهداشتی و درمانی شهرهای مختلف استان دیدن کرده است.
منطقه سیستان متشکل از پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است

ارسال نظرات