جانشین فرماندهی سپاه استان البرز؛

سوالات درب ورود تحقیق و پژوهش هستند

سردار مولایی گفت: اسلام با تمام قوا نسبت به مسئله تحقیق و پژوهش و علم آموزی اهتمام دارد و احادیث زیادی در این مورد شنیده شده است.
کد خبر: ۸۷۹۰۹۹۶
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار مولایی جانشین فرماندهی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز به مناسبت هفته پژوهش در جمع پایوران اظهار داشت: اگر بخواهیم مسئله پژوهش را خوب درک کنیم باید بدانیم هیچ انسانی، در هیچ جامعه ای و در هیچ مقطع زمانی زندگی، در تمدن سازی و توسعه خود، از چند سوال غافل نمی شود و در همین سوالات است که باعث پیشرفت علم می شود.

 سوالات درب ورود تحقیق و پژوهش هستند

وی افزود: سوالات همواره در ذهن انسان وجود دارد و بعضی مواقع به این سوالات پاسخ میدهیم و در مواردی به دنباهم جوابی برای آنها نیستیم و پاسخ به این سوالات یعنی انجام کار علمی، پژوهشی و تحقیق اما عدم پاسخگویی به آنها باعث میشود این سوالات همواره در ذهن ما وجود داشته باشد تا زمانی که از این دنیا برویم.

جانشین فرماندهی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز بیان داشت: سوالات درب ورود تحقیق و پژوهش هستند.

وی گفت: اسلام با تمام قوا نسبت به مسئله تحقیق و پژوهش و علم آموزی اهتمام دارد و احادیث زیادی در این مورد شنیده شده است.

سردار مولایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص کسب علم و دانش اظهار داشت: اگر منابع و امکانات را در اختیار داشته باشیم اما علم و فن آوری و طریقه استفاده از آن را ندانیم آن منابع دیگر برای ما سودی نخواهد داشت و از آن ما نخواهد بود.

سردار مولایی با اشاره به انتخابات اخیر امریکا بیان داشت: آقای ترامپ در تبلیغات چند ماه اخیر به ورشکستگی سیاسی جامعه آمریکا، از هم پاشیدگی سیاست آمریکا از داخل و خارج، عدم کارایی و توانایی قدرت نظامی آمریکا اشاره کرد، اما به یک مورد اعتراف نکرد و آن قدرت فن آوری آنها است.

وی افزود: امروز آمریکایی ها بدترین ورشکسته دنیا از نظر اقتصادی هستند، اقتصاد ورشکسته ای که نمیتواند خود را جبران کند، اما با در دست داشتن علم و فن آوری میتواند آن را بر علیه دیگران استفاده کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز مقام معظم رهبری میفرمایند اگر میخواهید مقتدر باشید، باید قدرت علم را داشته باشید و سوالاتی که در ذهن هر فرد وجود دارد اگر منتهی به دانایی شود به معنی علم است و این یعنی تمام روابط بین پدیده هایی که موجود است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها