خبرهای داغ:
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: مسجد خانه خداست و طبق فتوای مراجع تقلید، مسجد تولیت بردار نیست.
کد خبر: ۸۷۹۰۹۶۴
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام‌ عباس اوتارخانی در بازدید از مسجد محمدیه قزوین و در جمع امام جماعت، نمازگزاران و هیأت امنای این مسجد اظهار کرد: مساجد باید از سوی مأمومین آن حفظ شود، چرا که مسجد بنایی مردمی است.

وی تصریح کرد: ثمره حفظ مسجد، مستقیماً نصیب کسانی می‌شود که در این کار خیر مشارکت دارند و خداوند نیز ساخت، حفظ و رسیدگی به مساجد را بر عهده مؤمن‌ترینِ مردم قرار داده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: انفاق و صدقه، پولی است که ما در راه خدا و برای رضای حق‌تعالی هزینه می‌کنیم و در منابع دینی تأکید شده است که اگر انفاق و صدقه با منت گذاشتن همراه شود، ثوابی را برای انسان به همراه نخواهد داشت.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین با تأکید بر این‌که کمک به مساجد باید خالصانه باشد، افزود: رعایت کامل احکام مسجدی کمک می‌کند تا مردم کمک‌های خود را به مساجد خالصانه انجام دهند.

وی اضافه کرد: نباید پس از کمک به مساجد این انتظار ایجاد شود که نامی از کمک کننده برده شود، زیرا اگر این کار با نیت جلب رضایت خداوند انجام شده باشد، خداوند از آن آگاه است

حجت‌الاسلام اوتارخانی بیان کرد: یکی از آفت‌های که در حوزه مساجد وجود دارد این است که برخی‌ها پس از هزینه در مساجد، انتظار پیدا می‌کنند که همه پیشنهاداتی که ارائه می‌کنند مورد قبول واقع شود، در حالی‌که این موضوع با رسالت‌های دینی و احکام مسجد همخوانی ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسجد خانه خداست و طبق فتوای مراجع تقلید، مسجد تولیت بردار نیست و مدیر مسجد امام جماعت است و این مهم مورت تأکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد.

وی با تأکید بر این‌که لباس روحانیت، لباس خدمت به مردم است، اظهار کرد: هیچ کاری نباید بدون اجازه و اذن امام جماعت صورت بگیرد و هر کاری که بدون اذن امام جماعت صورت بگیرد، شرعیت ندارد؛ بنابراین هماهنگی کارها با امام جماعت ضروری است.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها