خبرهای داغ:
امام جمعه شهرک طالقانی بتدرماهشهر:

مردم ایران ۳ سال است که منتظر تدبیر دولت برای کاهش آمار بیکاری مانده اند

نزدیک به سه سال است که خانواده های ایرانی منتظر تدبیر دولت یازدهم برای رفع مشکل بیکاری هستند ولی آن چیزی که با چشم می‌توان دید و آن چیزی که آمارها نشان می‌دهند، افزایش آمار بیکاری در دولت یازدهم بوده است.
کد خبر: ۸۷۹۰۷۷۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳
حجت الاسلام سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی شهرستان بندرماهشهر در گفت و گو با خبرگزاری بسیج در ماهشهر با اشاره به مشکلات اشتغال جوانان اظهار کرد: اشتغال یکی از اساسی ترین نیازهای جوانان است و با وجود این معضل، شاهد به وجود آمدن مشکلات دیگری در جامعه هستیم که نمونه آن عدم ازدواج و تشکیل خانواده در جوانان، مشکلات اخلاقی و رفتاری، طلاق ، افسردگی و … است.

وی افزود: اشتغال نقشی اساسی در زندگی یک فرد ایفا می کند و این معضل زمانی بیشتر آزار دهنده می شود که افراد تحصیل کرده و متخصص را درگیر می کند ، چیزی که اکنون شاهد آن هستیم.

حجت الاسلام هاشمی گفت: واقعا دولت باید به فکر  جوانان باشد که بیکاری دیگر برایشان طاقت فرسا شده است؛ جوانان نیروهای انسانی تازه نفس یک کشور هستند و آنها می توانند سهمی عظیم در جامعه داشته باشند و به همین دلیل باید برایشان فکری شود که انرژی، سرمایه و تخصصشان هدر نرود و بتوانند سهمی در پیشرفت وتعالی کشور اسلامی مان داشته باشند .

امام جمعه شهرک طالقانی تاکید کرد: یکی دیگر از عوامل بیکاری فارغ التحصیلان به عدم تخصص آنان برمی گردد ضمن اینکه تعداد زیاد فارغ التحصیلان را هم نباید نادیده گرفت؛ در واقع مدرک گرایی یکی از این دلایل است و متاسفانه با افزایش زیاد از حد دانشگاه ها و رشته ها، افراد تنها برای کسب مدرک علمی و به قولی کلاس اجتماعی وارد دانشگاه می شوند و از درس و دانشگاه تنها یک مدرک عایدشان می شود،حالا فرقی نمی کند کدام رشته و کدام دانشگاه باشد.

وی ادامه داد: برخی از تحصیلات بی نتیجه نه تخصص و نه توانایی حرفه ای را به دنبال ندارند که این خود موجب خیل عظیم بیکاران دانشگاهی می شود که بایستی این رویه تصحیح گردد و رشته های غیر ضروری حذف شده و به کیفیت آموزش توسط اساتید و دانشگاه ها توجه بیشتری شود.

حجت الاسلام هاشمی در پایان گفت: کارشناسان معتقدند که بسیاری از بزهکاری ها و ناهنجاری‌ها در جامعه مانند طلاق، اعتیاد، تجاوز، دزدی و بیماری های روحی و روانی می‌تواند ناشی ازبیکاری باشد، با این حال نزدیک به سه سال است که خانواده های ایرانی منتظر تدبیر دولت یازدهم برای رفع مشکل بیکاری هستند ولی آن چیزی که با چشم می‌توان دید و آن چیزی که آمارها نشان می‌دهند، افزایش آمار بیکاری در دولت یازدهم بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها