مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات استان گیلان:

برگزاری پنجمین جشنواره خلاقیت ‌ها و ابتکارات سازمان بسیج مساجد و محلات کشور

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات استان گیلان از برگزاری پنجمین جشنواره خلاقیت ‌ها و ابتکارات سازمان بسیج مساجد و محلات کشور در هجده محور خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۰۷۵۹
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج،  سرهنگ "عزیز لطفی نژاد"، با بیان خبر برگزاری پنجمین جشنواره خلاقیت ‌ها و ابتکارات سازمان بسیج مساجد و محلات کشور، گفت: "در این جشنواره که همانند سال های گذشته  در سطوح پایگاهی، ناحیه ای، استانی و کشوری برگزار خواهد شد طرح هایی که در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی و شتاب بخشی به پیشرفت حرکت علمی کشور ارائه شوند از اولویت برخوردار خواهند بود".

سرهنگ لطفی نژاد در ادامه اظهار داشت: "پنجمین جشنواره طرح و اقدامات ابتکاری پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات در هجده محور نماز جمعه و جماعت، جذب و سازماندهی، کمیت و کیفیت حلقه های صالحین، فعالیت های قرآنی، امر به معروف و نهی از منکر، فعالیت های فرهنگی و هنری، آمادگی دفاعی و گردان ها، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و روحیه انقلابی گری، بسیج سازندگی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی، خدمات رسانی و محرومیت زدایی، ارتقا علمی، نقش آفرینی اقشار بسیج در مسجد، فضای مجازی، فعالیت های ورزشی، فرهنگ عفاف و حجاب، سواد آموزی و رفع بیسوادی، روش های کاهش اعتیاد و اردویی و راهیان نور برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات استان گیلان با تاکید بر لزوم برگزاری جشنواره خلاقیت ‌ها و ابتکارات سازمان بسیج، گفت: "این جشنواره در راستای تحقق اهداف سازمان و به منظور ایجاد نشاط، پویایی، تحرک، تقویت روحیه نوآوری و خلاقیت و ارتقاء کیفی و افزایش کمی فعالیت ‌های پایگاه‌ های مقاومت بسیج و استفاده آنها از تجربیات یکدیگر و تعمیم الگوهای موفق برگزار می گردد".

وی در ادامه افزود: "طرح‌ هایی که در این جشنواره شرکت می‌کنند باید ویژگی‌ هایی مانند محسوس بودن خلاقیت و نوآوری در آن ها موجود باشد و قابلیت تعمیم برای الگو برداری داشته باشند".

لطفی نژاد افزود: ارتقاء علمی و تحصیلی بسیجیان، اطلاع رسانی و حضور در فضای مجازی از طریق سایت، وبلاگ، نشریه، فعالیت ‌های ورزشی به ویژه ورزش صبحگاهی در محله با مدیریت پایگاه و زمینه ‌سازی برای حضور پیشکسوتان در پایگاه بسیج از دیگر اهداف این جشنواره است.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان در ادامه تصریح کرد: طرح های برتر و نوآورانه بسیجیان استان گیلان ابتدا در سطح هر ناحیه مورد داوری و بررسی های اولیه قرار می گیرند و برترین آنها جهت بررسی های بیشتر و دقیق تر به سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان ارسال می شوند، و سپس بهترین طرح ها که از لحاظ چارچوب های تعیین شده سازمانی و ارزش های علمی، دینی و فرهنگی قابلیت مطرح شدن در سطح کشور را داشته باشند جهت شرکت در رقابت کشوری ارسال می گردند.

وی با اشاره به اهمیت تبلور اقتصاد مقاومتی در همه حوزه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، و … گیلان، گفت: "طرح هایی که در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی و شتاب بخشی به پیشرفت حرکت علمی کشور ارائه شوند از اولویت بیشتری نسبت به سایر طرح ها برخوردار خواهند بود".

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان با تاکید بر نقش قابل توجه پایگاه های مقاومت در توسعه علمی استان، افزود: وجود پتانسیل عظیم نیروی انسانی تحصیل کرده در پایگاه های مقاومت استان قادر به ایجاد تحول بزرگی در حوزه تولید علم است که باید با برنامه ریزی هدفمند و طرح های کوتاه و بلند مدت از آن در مسیر شکوفایی و تعالی هرچه بیشتر علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره جست.

لطفی نژاد در پایان با اشاره به موفقیت چشمگیر استان گیلان در «چهارمین جشنواره کشوری خلاقیت ها و ابتکارات بسیج مساجد و محلات کشور»، اظهار داشت: گیلان توانست در جشنواره چهارم با ارائه طرح های مختلف ابتکاری و خلاقانه فرهنگی و علمی که در راستای اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی صورت گرفته بود، به مقام برتر کشوری دست یابد.

انتهای پیام/ج

ارسال نظرات
آخرین اخبار