سرپرست فرمانداری خاتم خواستار شد:

ایجاد محیط های بدون مانع برای معلولان و سالمندان در خاتم

سرپرست فرمانداری خاتم گفت: مناسب‌سازی و ایجاد محیطی بدون مانع برای استفاده همه شهروندان بخصوص معلولان، سالمندان و کودکان ضروری است.
کد خبر: ۸۷۹۰۶۹۴
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛ محمد محمودی در نشست مشترک مناسب سازی اماکن عمومی و معابر و شورای ساماندهی امور سالمندان خاتم افزود: ادارات، ارگانها و تمامی نهادهای عمومی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی، معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آنها برای معلولان و سالمندان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: نصب بالابر، سطح شیب‌دار، سرویس بهداشتی مناسب، بازشوهای مناسب ، اصلاح مسیر ورودی اداره ها و خودپردازهای بانکها از موضوع های مناسب‌سازی در داخل ساختمان‌ها و اماکن عمومی در راستای رسیدن به این هدف است.

این مسئول موارد مناسب سازی در ساختمان ها و ادارات تازه تاسیس یا در حال احداث را دارای اولویت دانست و افزود: امیدواریم با ایجاد شهری قابل دسترسی برای همه، معلولان را نیز چون دیگر شهروندان در مسیر توسعه سهیم و اثرگذار دانسته و با ایجاد زیرساخت های لازم، مناسب در ایجاد رفاه حال عمومی آنها گامی مناسب برداشته شود.

در این نشست همچنین رئیس اداره بهزیستی خاتم بر حقوق معلولان و سالمندان بویژه در مبحث مناسب سازی و تکریم معلولان و سالمندان توسط تمامی ادارات و نهادها ، مناسب سازی خیابان ها و اماکن عمومی تاکید و خواستار فراهم سازی امکانات تفریحی و گردشگری برای سالمندان خاتم شد.

احمد تکتاز اظهار کرد: جمعیت این شهرستان جوان رو به سالمندی است که باید امکانات لازم جهت رفاه و استفاده آنها فراهم شود و همچنین افراد نیازمند بخصوص سالمندان و معلولان بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی تاکید کرد: خانواده مهم ترین رکن برای حمایت از سالمندان محسوب می شود که خوشبختانه نقش این ارگان در جهت حمایت از قشر سالمندی در خاتم بسیار پررنگ است و سالمندان و از کارافتادگان به خوبی زیر چتر حمایتی خانواده ها قرار دارند و نیازهای آنها نیز به خوبی تأمین می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار