مسئول پاسگاه محیط بانی مروست شهرستان خاتم گفت : یک قلاده کفتار راه راه (معروف به رفتگر طبیعت) در منطقه مروست این شهرستان بر اثر برخورد با خودرو های عبوری تلف شد.
کد خبر: ۸۷۹۰۶۹۳
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم ؛سجاد آذرنوش با اشاره به اینکه جاده ها و وسایل نقلیه یکی ازبلایای جان حیات وحش هستند افزود: متاسفانه در سالجاری نیز شاهد تلف شدن چندین گونه حیات وحش در این شهرستان به دلایل طبیعی و غیرطبیعی از جمله برخورد خودروهای عبوری بوده ایم.

وی اظهار کرد: کفتار راه‌راه گونه‌ای از خانواده کفتارهاست که در شمال و شرق آفریقا، قفقاز، آسیای میانه، غرب آسیا و جنوب آسیا زندگی می کند و این نمونه کفتار تنها کفتاری است که در خارج از آفریقا هم زندگی می‌کند.

آذرنوش گفت: کفتار راه‌راه در وهله اول لاشه‌خوار است اما برخی از آنها به شکار نیز می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: کفتار راه‌راه حیوانی شب‌گرد است و فقط در تاریکی کامل خود را نمایان می‌کند و قبل از طلوع خورشید هم به پناهگاهش باز می‌گردد.

به گفته اذر نوش گرچه این جانور هنگام مواجهه با حمله ممکن است خود را به مردن بزند و به همین جهت به ترسویی مشهور است اما در عین حال مشاهده شده که در مقابل درندگان بزرگ‌تر از خود همچون پلنگ بر سر طعمه و غذا درگیر شده و از خود دفاع کرده‌است.

ارسال نظرات