خبرهای داغ:
مسئول بیمارستان امام حسین(علیه السلام) خراسان رضوی خبر داد
کد خبر: ۸۷۹۰۶۹۱
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲

مسئول بیمارستان امام حسین (علیه السلام)مشهد مقدس ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان سیار ثامن الائمه در شوسف و نهبندان افتتاح می شود.

دکتر کمالی اردکانی بیان کرد: فردا دوشنبه ۲۲آذر افتتاحیه دومین رزمایش تخصصی و فوق تخصصی شهدای وحدت در خراسان جنوبی است

وی گفت : سال گذشته در هفنته وحدت ده بیمارستان از طرف معاونت بهداری نیروی زمینی سپاه در مناطق محروم شرق کشور ابلاغ شده بود که امسال این تعداد به ۱۳بیمارستان افزایش یافت که 2 تا از این بیمارستان ها یکی در شوسف و نهبنذان و دیگری میرجاوه در سیستان و بلوچستان افتتاح خواهد شد.

کمالی بیان کرد:ست ها و سامانه های سیاری برای این بیمارستان در نظر گرفته و توسط مرکز بهداری ساخته ومجهز شده است

ما دو ست داریم که در این دو بیمارستان استقرار پیدا می کنند یک ست اتوبوسی که شامل 7 اتوبوس و یک کانتینر سی تی اسکن موبایل کشور که در میرجاوه استقرار پیدا می کند

وی اذعان کرد: داخل اتوبوس ها کاملا شبیه بیمارستان ژنرال تعبیه شده است در داخل کانکس ها بسته به نوع خدمات رسانی امکاناتی چون اتاق عمل و تجهیزات آن دستگاه سونو گرافی و رادیولوژ ی و آزمایشگاه در نظر گرفته شده است.

ستی که از فردا در منطقه شوسف افتتاح می شود ست کانکسی است که به صورت خود کششی است و چون ست ها قابلیت باز شدن دارند به نسبت یک به 3 عرضش افزایش پیدا می کند و در داخل کانکس ها با توجه به بهره برداری اش امکانات دارد.

کمالی گفت: در کانکس های فردا ما ۲تخت فعال اتاق عمل با کلیه امکانات داریم، ۴تخت ریکاوری برای بستری بیماران بعد از عمل و یک تخت ICUداریم همچنین امکاناتی شامل 8 تخت اورژانس ،۳یونیت دندان پزشکی ،و کانکس های رادیولوژی سونوگرافی ، آزمایشگاهی ،ست csrو کانکس ژنراتور موتور برق در نظر گرفته شده که به جز این ست از اقدامات ثابت منطقه هم به عنوان درمانگاه و داروخانه استفاده می کنیم.

وی بیان کرد: همه اقدامات کاملا رایگان است و افراد شرکت کننده هم هیچ حقوقی نمی گیرند از نظر استعداد نیروی انسانی و توان تخصصی برای عمل های جزاحی ژنرال متخصص داریم.
 
 همچنین متخصصان داخلی، عمومی، اطفال ،جراحی عمومی، زنان و زایمان، گوش و حلق وبینی ، طب فیزیکی، دندان پزشکی، رادیولوژی، آماد و پشتیبانی نیروی انسانی داریم .
 
تا سال گذشته توسط مراکز بهداری سپاه امکانات تامین می شده امسال با همکاری وزارت بهداشت و داانشگاه علوم پزشکی در جهت تامین نیروی انسانی و امکانات همکاری می کند.

کمالی اذعان کرد:ما علاوه بر خدمات پزشکی، کلاسهای آموزشی هم داریم حدود 16 هزار گاهنامه پزشکی برای منطقه در نظر گرفتیم کلاسهای آموزشی به خصوص در زمینه بهداشت دهان و دندان داریم فیلم هایی به صورت آموزشی هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان در نظر گرفتیم و همچنین هدایای بهداشتی که در بین افراد توزیع خواهد شد.

وی اظهار کرد: در افتتاحیه سعی شده با توجه به هفته وحدت از خانواده شهدای وحدت تقدیر شود مدعوین جلسه مدیران و مسئولان استانی و نظامی منطقه هستند.

کمالی در پایان بیان کرد: مراسم افتتاح بیمارستان صحرایی فردا از طریق ویدیو کنفرانس با دستور از طرف هیئت رئیسه رزمایش در تهران، در مناطق محروم رزمایش شروع می شود.

این برنامه همه ساله با هدف تحکیم وحدت بین شیعه و سنی در حهت اعتلای نظام جمهوری اسلامی در شرق کسور برگزار می شود.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها