خبرهای داغ:
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه:

دانشجویان اهل بصیرت در عرصه فرهنگ انقلابی نقش آفرینی کنند

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه گفت: دانشجویان اهل بصیرت در عرصه فرهنگ باید انقلابی و مسئولانه نقش آفرینی کنند.
کد خبر: ۸۷۹۰۶۵۲
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی در نشست جنبش دانشجویی، سردمدار تعالی و پایایی انقلاب که در دانشکده علوم دانشگاه ارومیه برگزار شد اظهار داشت: حکومت‌هایی که برمدار زورگویی و خشم و غضب استوارند برای نفوذ در اراده افراد جامعه آنها را از درون فاسق و فاسد می‌کنند لذا باید دانشجویان در مقابل سیاست‌های دشمنان با بصیرت رفتار کنند.

وی با بیان اینکه جوانان باید با دقت در نظام‌های اجتماعی دنیا و مطالعه تاریخ سیاست‌های خصمانه زورگویان زمانه را بشناسند افزود: بسیاری از نظام‌های اجتماعی دنیا برای گوش به فرمان بودن جامعه در مقابل زورگویان سردمدار و توسری خور بارآمدن آنها با زبان حقوقدانی و در لوای مجلس سنا زورگویی مکانیزه را در جامعه حاکم کردند و در ظاهر قانونی رفتار می‌کنند.

امامی گفت: سیاستمداران فاسد برای استواری حکومت خود فرهنگ مثبت را ضعیف و فرهنگ منفی را رشد می‌دهند تا ملت را تباه و زمینه فعالیت‌های فاسد خود را درآن جامعه ایجاد کنند و این مهم باید برای دانشجویان به‌درستی تبیین شود.

وی افزود: در واقع آنها با زورگویی‌های اتوکشیده‌شان جامعه را فاسق کردند تا به امیال شیطانی خود به راحتی بپردازند و مردم را مطیع خود کنند.

امامی این زورگویی‌های اتو کشیده و در لوای قانون را از منظر قرآن ذلت نامید و اظهار داشت: اطاعت از این زورگویی‌های سیاسی ذلت واقعی است و ماهیت جنبش‌های دانشجویی با این ذلت در تعارض است.

وی از عزت در مقابل ذلت به معنی نفوذ ناپذیری یاد کرد گفت: کسی که از امام عقل خود اطاعت می‌کند نفوذناپذیر شده و در جامعه نیز زیر بار اطاعت افراد زورگو نمی‌رود و دانشجویان پیش قراولان این حرکت عظیم هستند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه تصریح کرد: دانشجویان اهل بصیرت در جامعه ما با اطاعت از عقل و معرفت با مقابله با زورگویان عصر حاضر را وظیفه‌ای انقلابی خود دانسته و ایستادگی می‌کنند.

وی لازمه محقق شدن نفوذناپذیری را تغییر از درون عنوان کرد و افزود: تغییر و روشنگری از درون عاملی برای عزت‌مداری دانشجویان و افراد بوده که آنها را در مقابل سیاست زورگویان نفوذ ناپذیر کرده و خللی در اراده آنها به وجود نمی آورد.

امامی علت اهمیت موضوعات فرهنگی را رابطه مستقیم فرهنگ با سیاست عنوان کرد و بیان کرد: رویارویی با استعمارگران، یاران و مزدوران داخلی آن و نیز مبارزه با استبداد نوین و اصلاح حکومت‌ها، جز با دگرگونی محیط فرهنگی‌ای که روح قابلیت پذیری استعمار در آن دخالت دارد امکان پذیر نیست.

وی بااشاره به نظر متخصصان فرهنگی در خصوص کیفیت برنامه‌های هالیوود گفت: در اکثر اثار فرهنگی هالیوود اگر دو عنصر خشونت و هوس را حذف کنیم تعداد انگشت شماری از آثار فاخر دیده می‌شود.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه افزود: انسان در تربیت، اصل بوده و لازمه اصلاح بیرون و جامعه این است که ابتدا این تغییر و اصلاحات از درون صورت گیرد.

امامی با اشاره به آیات قرآن، جامعه‌ای که تو سری خور را فاسق از درون دانست و گفت: لازمه پایداری و استواری انقلاب زمانی است که از درون انقلاب خود رامدیریت کنیم در اینصورت است که گرفتار زورگویان فاسد نخواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه انقلابی ما اگر افرادی بودند که پیشرو در تغییرات جامعه شدند و توانستند خیزش و جنبشی ایجاد کنند، نشان از مدیریت عقل بر وجودشان و حاکم بودن مدیریت الهی بر آنها بوده است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه با اشاره به وجود افرادی که در طول تاریخ از نبوغ بالایی برخوردار بودند ولی این نبوغ را در مسیر شیطانی استفاده کردند افزود: حرکات چنین افرادی بر محور عقل مداری نبوده و علت عدم استمرار و دوام آنها پیروی از شیطان نفسشان در جامعه بوده است لذا هر چقدر اندیشه‌های جنبش دانشجویی و دانشجویان با بصیرت و هویتمندی و تکیه بر ارزش‌های اخلاقی انسانی و معنوی زیرساخت بندی می‌شود، تعالی و پایداری جامعه و نظام خود را بیمه خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار