خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های ما باید حرکت به‌سوی کارآفرینی را شتاب بخشند، گفت: طرح شهر هوشمند در صورتی موفق خواهد بود که بخش خصوصی وارد کار شده و دانشگاه‌ها از منابع خصوصی بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۸۷۹۰۶۴۸
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، «عزتی» در نشست خبری ویژه برگزاری طرح استارت‌آپ ویکند اظهار داشت: در حال حاضر در کشورهای پیشرفته شاهد هستیم که دانشگاه‌ها به‌سوی کارآفرین‌زایی حرکت می‌کنند اما این طرح در کشور ما به‌دلیل وابستگی دانشگاه‌ها به منابع دولتی چندان پیشرفتی نداشته است.

وی افزود: در این راستا بایستی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور افزایش یافته و به‌نوعی تلاش برای افزایش کارآیی این شرکت‌ها توسط دانشگاه‌ها و البته با مشارکت بخش خصوصی تسریع شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی آذربایجان‌غربی، برگزاری طرح‌هایی نظیر شهر هوشمند توسط دانشگاه‌ها و دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای مشارکت در چنین طرح‌هایی را لازمه جدایی از منابع دولتی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در آذربایجان‌غربی به‌مانند دیگر استان‌های کشور شاهد استقبال شرکت‌های دانش‌بنیان از طرح‌های پیشنهادی هستیم اما این چرخه بدون حمایت از طرح‌های ارائه‌شده میسر نیست و به همین دلیل باید مسئولین دانشگاهی و نیز دانشجویان نگاه مثبت‌تری به قضیه داشته باشند.

وی، دارا بودن رویکرد بازارمحوری و تجاری در دانشگاه‌ها امری ضروری برشمرد و ابراز داشت: برای تقویت رویکرد بازارمحوری و امورات تجاری در دانشگاه‌ها بهترین زمینه همین برگزاری طرح‌هایی نظیر استارت‌آپ ویکند یا همان شهر هوشمند است که امیدواریم پایه‌گذار خوبی باشیم.

وی اضافه کرد: شهر ارومیه بعنوان شهر پایلوت برای شهر هوشمند انتخاب شده، لذا باید با استفاده از نخبگان خودمان در این راه قدم برداریم.

عزتی، در ادامه سخنان خود، با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان ایده را به‌صورت تولید اقتصاید ارائه می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این مسیر باید شرایط کارآفرینی در دانشگاه‌ها تدریس و ایجاد شود تا شاهد رشد همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان با دانشگاه‌ها باشیم.

وی، در خصوص برگزاری طرح شهر هوشمند در ارومیه نیز اظهار داشت: در این دوره حدود 120 نفر شرکت خواهند داشت که با مشارکت دانشگاه جامع علمی‌کاربردی و پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی از سوی مرکز جامع علمی‌کاربردی شهرداری ارومیه برگزار می‌شود.

در ادامه این جلسه، «حیدری» رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی، وضعیت استان از بابت اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی را نامناسب دانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش بنیان که یکی از مهم ترین ارکان اقتصاد مقاومتی است در استان ما اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه در سند چشم انداز 1404 باید 60 هزار شرکت دانش بنیان در کشور تشکیل شود، اظهار کرد: این در حالی است که در پایان برنامه پنجم توسعه تنها 3 هزار شرکت دانش بنیان در آذربایجان غربی تشکیل شد که این وضعیت غیرقابل قبول است.

ارسال نظرات