نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا برای این که بماند مجبور است در دنیا جنگ راه بیندازد.
کد خبر: ۸۷۹۰۶۴۷
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسعود پزشکیان، در مراسمی که امروز با عنوان "آینده توسعه و دموکراسی در ایران" توسط انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه آزاد ارومیه در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی این دانشگاه برگزار می شد، با اشاره به خوی سلطه گری آمریکا اظهار کرد: آمریکا برای این که بماند مجبور است در دنیا جنگ راه بیندازد.

وی افزود: آمریکا برای این چرخ های کارخانه هایش را بچرخاند و گردن کلفت هایش بتوانند زندگی کنند و بر دنیا حکومت کنند، می خواهد منابع زیرزمینی و نیروهای انسانی ملت های دیگر را در اختیار خود بگیرد و ثروت های آنان را مفت ببرند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکا در خلیج فارس چه غلطی می کند؟ مگر غیر از این است که منابع زیرزمینی منطقه را می خواهد؟

وی در ادامه اظهار کرد: اگر در کشور هایی که آمریکا دست اندازی کرده انسان های آزاده ای باشند هیچگاه زیر بار ذلت نخواهند رفت و امکان ندارد تا زمانی که یک انسان واقعی در مقابل غارت گر سر خم کند.

پزشکیان اضافه کرد: نباید به هر بهانه ای شروع به جنگ و جدل کنیم چرا که این خواست دشمنان است و موجب بحران در کشور می شویم، لذا باید با منطق و علم با یکدیگر مباحثه کنیم.

رئیس فراکسیون ترک زبانان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مورد حادثه قطار تبریز گفت: اینکه گفته می‌شود باید وزیر را استیضاح کنیم و وی مقصر این اتفاق است یک حرف عوام‌فریبانه است چرا که با این اقدام مشکلی رفع نخواهد شد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوالی در رابطه با حصر سران فتنه گفت: حصر سران فتنه غیرقانونی نیست و ادامه آن در حیطه تصمیمات رئیس جمهور و شورای امنیت ملی است.

این مراسم اما با حاشیه های فراوانی نیز همراه بود. پزشکیان در بخش هایی از صحبت های خود در واکنش به دانشجویی که با زبان ترکی در تریبون آزاد به صحبت پرداخت اظهار کرد: زبان رسمی ما فارسی است و ما حق نداریم در جایی که همه دانشجویان (غیر ترک زبان) حضور دارند فقط از خودمان حرف بزنیم.

وی همچنین در واکنش به پلاکارد ترکی با رسم الخط لاتین در دست یکی از حضار به شدت نسبت به این اقدام اعتراض کرده و آن را نوعی "خودباختگی" دانست.

پس از اعتراض پزشکیان مشاجره فیزیکی بین این فرد و دبیر سابق انجمن اصلاح طلب دانشگاه آزاد نیز رخ داد.

در ادامه یکی از دانشجویان با اعتراض از عملکرد پزشکیان به عنوان نماینده مردم در خانه ملت، خطاب به او گفت "هموطنان ما در حله به شهادت رسیدند و 49 نفر از هموطنان در حادثه تلخ تصادف دو قطار جان خود را از دست دادند اما عزای عموم اعلام نشد، دلار به مرز 4 هزار تومان رسید، رکورد بیکاری در این دولت زده شد بدون این که کسی دغدغه رفع آن را داشته باشد، مساله فیش های نجومی مورد رسیدگی قرار نگرفت و سخنگوی دولت دریافت کنندگان این فیش ها را ذخایر نظام دانست و در تمام این موارد صدایی از شما در نیامد. چرا؟" که این سخنان با استقبال پرشور دانشجویان حاضر در مراسم همراه شد.

ارسال نظرات