بوشهر- معاون دانش و پژوهش سپاه امام صادق (ع) در گفتگو با بسیج گفت: سپاه برای پاسداری از انقلاب به مولفه ی قدرت ساز دانش نیاز دارد که این فرایند با همراهی اقشار و متخصصین در سطوح مختلف سپاه امام صادق (ع) با شتاب و دقت لازم در حال انجام است.
کد خبر: ۸۷۹۰۶۱۵
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، در آستانه میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) و به مناسبت هفته پژوهش محمد رضا زارعی تبار در گفتگو با خبرگزاری بسیج به تبیین جایگاه، نقش و اهمیت دانش و پژوهش در نهاد انقلابی سپاه پاسداران پرداخت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اقتدار علمی کشور و تبریک هفته پژوهش به عموم پژوهشگران هم استانی، ارتقای علم و دانش را اقتدار آفرین دانست وگفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأسی به تدابیر فرمانده معظم کل قوا برای ایفای رسالت خود یعنی پاسداری صحیح، کامل و درست و حفظ حالت پیش برندگی و پیش روندگی انقلاب اسلامی، توسعه هوشمند،تفکر و یادگیری در آحاد سپاه و پاسداران را همزمان با رشد و ارتقای شایستگی های پاسداری، از اهداف تحول و تعالی خود قرار داده است.

معاون دانش و پژوهش سپاه امام صادق (ع) با اشاره به تجربیات ارزشمند پس از پیروزی انقلاب اسلامی و عرصه های متنوع مأموریتی سپاه از جمله دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، سپاه در هر عرصه ای وارد شده، سربلند و پیروز بیرون آمده و این توفیقات سرشار از دانش تجربی ارزشمندی است که این انباشت عظیم، قابلیت تبدیل شدن به دانش کاربردی و به طور کلی مدیریت دانش را دارد. از این رو با توجه به ایفای نقش سپاه در عرصه های مختلف حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و ضرورت حفظ آن، معاونت دانش و پژوهش در سپاه شکل گرفت .

زارعی تبار در ادامه افزود: امروز با مجاهدت تلاشگران عرصه دانش و پژوهش در سپاه امام صادق(ع) اقدامات قابل تحسینی انجام گرفته است و معاونت دانش و پژوهش سپاه امام صادق(ع) از رتبه های برتر در سطح کشور می باشد .

وی گفت: ثبت تجارب رخدادی و انتشار و اشتراک گذاری آنها، انجام پژوهش های کاربردی، تبادل و نشر دانش با انتشار منظم ماهنامه، فصلنامه و دوفصلنامه، تشکیل شبکه ایده یابی، ایده پردازی و اندیشه ورزی و نیازسنجی دانشی از عمده فعالیتها و نقش آفرینی های این معاونت مبتنی بر دانش درون زا می باشد .

زارعی تبار ادامه داد: یکی از آرمانهای سپاه در حوزه پژوهش همواره این بوده است که بتواند مبانی نظری را از سه منبع « اندیشه های دینی و ولایی»، « تجربیات و موفقیت های سپاه در گذشته » و « دانش علمی روز » دریافت کند.

وی افزود: در این راستا و در چرخه تفکر تا عمل تمامی بیانات و تدابیر مقام معظم رهبری جایابی شده است، به این صورت که برخی از این بیانات در قالب طرح مسئله برای پاسداری از انقلاب اسلامی و یا اداره سپاه بوده و برخی تدابیر معظم له حاوی راهکارهای بن بست شکن و میان بر است که فرایند لازم صورت گرفته تا مطلوبترین تأثیر از آن اتخاذ شود.

زارعی تبار در ادامه به یکی از موضوعات احصاءشده از فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره نمود و گفت: به عنوان مثال یکی از مواردی که رهبر معظم انقلاب در یک سال گذشته به صورت مکرر به آن پرداخته و زوایای گوناگون آن را رونمایی کرده اند بحث « نفوذ» است که معاونت دانش و پژوهش سپاه امام صادق (ع) به لحاظ اهمیت این موضوع، فراخوان مقاله ای در این خصوص انجام داده و به حول و قوه الهی برای اولین بار یک همایش علمی با عنوان « نفوذ » در اسفند ماه سال جاری در استان بوشهر برگزار خواهد شد .

مسئول معاونت دانش و پژوهش سپاه امام صادق (ع) در پایان با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که « کار علمی کار لازمی است. با سوار شدن بر مرکب دانش، می توان نسبت به رقبایی که انقلاب را تهدید می نمایند فائق آمد و بدون آن ممکن نیست » خاطر نشان ساخت: دانش قدرت آفرین است و پاسداری از انقلاب نیز به این مولفه ی قدرت ساز نیازمند است، لذا یکی از اهداف مدیریت دانش و نهضت نرم افزاری در سپاه آن است که سپاه باید به گونه ای متحول شود که از قدرت علمی و دانش لازم برای پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن برخوردار باشد که به لطف الهی این فرایند با همراهی اقشار و متخصصین در سطوح مختلف بسیج استان و وجود پاسداران دانشی در سپاه امام صادق (ع) با شتاب و دقت لازم در حال انجام است .

ارسال نظرات
پر بیننده ها