خبرهای داغ:
برای ارائه مشاوره حقوقی رایگان به مددجویان؛

تفاهمنامه بین کمیته امداد و سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی

تفاهم نامه بین کمیته امداد آذربایجان شرقی و سازمان بسیج حقوقدانان استان به منظور برخورداری مددجویان از خدمات حقوقی و مشاوره ای اعضای سازمان بسیج حقوقدانان منعقد شد.
کد خبر: ۸۷۹۰۴۸۱
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: تفاهم نامه بین این نهاد و سازمان بسیج حقوقدانان استان به منظور برخورداری مددجویان از خدمات حقوقی و مشاوره ای اعضای سازمان بسیج حقوقدانان منعقد شد.

حسین دشتی اظهار کرد: طبق این تفاهم نامه ارائه مشاوره حقوقی در کلیه موضوعات حقوقی،جزائی و خانواده به مددجویان تحت حمایت این نهاد در یک روز از هفته و به صورت رایگان انجام می شود.

وی با بیان اینکه مدت اعتبار این تفاهم نامه دو سال خواهد بود و در صورت توافق طرفین قابل تمدید است، بیان کرد: مددجویان نیازمند به حمایت حقوقی توسط کمیته امداد آذربایجان شرقی طی معرفی نامه کتبی به سازمان بسیج حقوقدانان استان معرفی خواهند شد.

دشتی در ادامه با اعلام اینکه مددجویان تحت حمایت این نهاد از مشاوره حقوقی رایگان 226 وکیل نیکوکار آذربایجان شرقی بهره مند هستند، افزود: هر وکیل نیکوکار با هماهنگی قبلی در یک روز از هفته با حضور در این نهاد مشاوره و خدمات حقوقی به مددجویان ارائه می دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه میز خدمت حقوقی با هدف تسهیل ارائه خدمات حقوقی به مددجویان تشکیل شده است،افزود: میز خدمت حقوقی در راستای کمک به مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی آنان ایجاد شده و مشکلات حقوقی، عدم توانائی برای احقاق حق و پایمال شدن حقوق مددجویان تحت حمایت از دلایل تشکیل آن است.

دشتی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 283 پرونده حقوقی پیگیری شده است، ادامه داد: از این تعداد 194 مورد فقط در حد مشاوره حقوقی به مددجویان بوده است.

وی تاکید کرد: طی این مدت از 15 پرونده حقوقی مددجویان، برای هشت پرونده رای صادر شده و سه پرونده نیز به سازش منجر شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهارکرد: طی سال گذشته 458 پرونده حقوقی مددجویان تحت حمایت غربالگری و برای ۱۰۰ مددجو توسط وکلای نیکوکار مشاوره رایگان حقوقی صورت گرفته شده است.

دشتی خاطرنشان کرد:269 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد دانشجو و یا فارغ التحصیل رشته حقوق هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها