مشاور پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سیاست‌های کاهش جمعیتی سیاست غرب برای کاهش رشد جمعیت مسلمانان به‌ عنوان‌ یکی‌ از پایه‌های‌ استراتژیک‌ در سیاست‌ خارجی‌ مورد توجه‌ کشورهای غربی قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۷۹۰۴۶۳
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر طاهره لباف پیش از ظهر امروز در همایش «سلامت زنان و جمعیت» که در کانون بسیج کلانشهر اراک که به همت بسیج جامعه زنان و بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله استان مرکزی برگزار شد با اشاره به نظر جمعیت شناسان درخصوص نرخ باروری گفت: اگر در یک جامعه نرخ باروری کمتر از 2.1 شود بعد از دو نسل جمعیت آن جامعه به صفر و به واقع به انقراض آن جامعه منتهی خواهد شد.

وی افزود: نرخ باروری به معنای متوسط فرزندان زنده متولد شده به ازای خانواده است در واقع تعداد فزرندانی است که یک زن به دنیا می‌آورد و در حقیقت آن فرزندان جانشین پدر و مادر می‌شود.

مشاور پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: متاسفانه براساس آمار در سال 1390 نرخ باروری در ایران به 1.6 رسیده است که با نُرم نرخ باروری فاصله دارد و علت آن هم اجرای غلط سیاست‌های اجرایی کاهش جمعیت است.

لباف با اشاره به نرخ باروری کشور در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی نرخ باروری در کشور 3.4 بود.

وی افزود: در همان دوران سازمان ملل برای اعلام نرخ باروری جمعیت کشور ایران متاسفانه نرخ باروری جمعیت مهاجر به حساب آورد و اعلام کرد که نرخ باروری کشور ایران 3.9 درصد است که اگر اینگونه پیش رود امکانات موجود پاسخگوی نیاز جمعیتی یا همان بحث انفجار جمعیت نخواهد بود.

مشاور پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان ملل برای جلوگیری از این امر اقدام به برگزاری کارگاه‌ها و کنگره‌های مختلف در زمینه راهکارهای کاهش رشد جمعیت برای مسئولین ذی‌ربط ایرانی کرد تا نرخ باروری در کشور را به 2.1 کاهش دهد.

لباف با اشاره به اینکه سیاست‌های کاهش جمعیتی سیاست غرب برای کاهش رشد جمعیتی کشور بوده است، گفت: سازمان ملل از مسئولین مملکتی ایران در وزارت بهداشت و درمان خواسته بود در سال 64 تا 90  نرخ رشد جمعیت ایران را به 2.1 برسانند اما متاسفانه مسئولان بهداشت برای سازمان ملل به جای کلاه، سَر بردند.

وی افزود: در سال 1365 جمعیت زنان در سن نرخ باروری 10 میلیون و 500 نفر بود و موالید با توجه به این نرخ جمعیتی بین 2 میلیون تا 2 میلیون و 200 هزار بود. در سال 1390 جمعیت زنان در سن باروری 22 میلیون 300 هزار نفر رسیده در حالیکه نرخ موالید یک میلیون و 350 هزار نفر شد.

این جراح و متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: از سال 65 تا سال 90 جمعیت زنان در سن باروری 12 میلیون افزایش یافت یعنی معادل دو برابر در حالیکه موالید 800 هزار نفر در سال یعنی معادل 6 برابر کاهش داشته است.

لباف با بیان اینکه شرایط موجود در بحث جمعیتی معلول برنامه‌های اجرایی و فرهنگی تحمیل شده به جامعه ما است، گفت: براساس گزارش توسعه انسانی که توسط سازمان ملل منتشر شده زنان و مردان هر کشور ثروت آن کشور محسوب می‌شوند. اینجا این سوال مطرح می‌شود چرا برای کشورهای اروپایی و جوامع غربی جمعیت به معنای ثروت است ولی برای ایران و دیگر کشورهای مسلمان رشد جمعیت باعث فقر می‌شود؟

وی افزود: در کشوری به مانند انگلیس مباحث درمان و بهداشت برای افراد به شکل کاملا رایگان است ولی در همین کشور تنها سه وسیله کنترل جمعیتی رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد در حالیکه از سال 64 تاکنون 13 نوع وسیله کنترل جمعیتی رایگان از سوی این دایه‌های دلسوزتر از مادر در اختیار جامعه ایرانی قرار گرفته است آن هم در شرایطی که در تحریم‌های کامل دارویی بودیم.

این جراح متخصص زنان، زایمان و ناباروری، با تاکید به سخنرانی های مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر مبنی بر تقلیل جمعیت و بحران پیری جمعیت، گفت: مقام معظم رهبری در این مدت در سخنرانی به مسئولان در این رابطه تذکر دادند و خواستار جبران این اتفاق شدند.

وی با اشاره به نرخ باروری جامعه یهود گفت: نرخ باروری جامعه یهود از 2.8 در سال 92 به 3.2 رسیده است. هدف از اجرای سیاست‌های تشویقی برای قوم یهود تنها افزایش جمعیت است.

مشاور پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: 55 سال است که کشورهای آمریکایی، اروپایی و اسرائیل همراه با 180 کشور دنیا سیاست تشویق به فرزند آوری را در پیش گرفته‌اند.

لباف با بیان اینکه ایران در بین کشورهای مسلمان در صدر کاهش باروری قرار گرفته است، گفت: سازمان ملل اعلام کرد نرخ باروری در ایران در مدت 30 سال 70 درصد کاهش یافته است. 

وی با یادآوری این موضوع که چند وزیر بهداشت ما از سوی سازمان ملل به دلیل اجرای سیاست‌های کاهش جمعیتی مورد تشویق قرار گرفته استف گفت: در کنار نرخ باروری کارهای فرهنگی از جمله ترویج سبک زندگی مجردی و افزایش تمایل جوانان به فرار از ازدواج در کشورهای مسلمان از جمله ایران بخشی دیگر از اقدامات و برنامه‌های دشمنان اسلام برای کاهش جمعیت مسلمانان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات