برپایی بیمارستان سیار دکتر شهید قاضی سنندج در منطقه سراوان

کد خبر: ۸۷۹۰۴۱۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

حسین کرمی مسوول بیمارستان شهید قاضی سنندج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج کردستان اظهار داشت: دومین رزمایش بزرگ تخصصی و فوق تخصصی پزشکی شهدای وحدت (2) در منطقه جنوب شرق و شرق کشور در هفته وحدت برگزار می گردد.

 

وی افزود: در این رزمایش بزرگ مردمی که شش روز از 22 لغایت 27 آذرماه به طول می انجامد 14 بیمارستان سیار با ظرفیت 32 تحت بیمارستانی در 14 منطقه از پیش تعیین شده مستقر می شوند و به مردم منطقه خدمات پزشکی تخصصی و فوق تخصصی رایگان ارائه می شود.

 

کرمی بیان داشت: بیمارستان سیار دکتر شهید قاضی سنندج با ظرفیت 32 تخت بیمارستانی در منطقه سراوان(سیرکان) استان سیستان و بلوچستان مستقر می شود و پا به پای سایر مراکز به مردم منطقه خدمات تخصصی پزشکی شامل سونوگرافی،ارتوپدی، کودکان، داخلی، عفونی، جراحی عمومی، چشم پزشکی،روان پزشکی، دندان پزشکی را ارائه می نماید.

 

مسوول بیمارستان شهید قاضی سنندج ادامه داد: بیمارانی که در بیمارستان سیار بیماری آنها نیاز به مراحل درمانی بیشتر دارد در زنجیره درمانی معاونت بهداری نیروی زمینی سپاه قرار گرفته و جهت ارائه درمان به بیمارستان های سطح شهر منتقل می شود.

 

کرمی در ادامه بیان داشت: همزمان در بین دانش آموزان منطقه نیز بسته های آموزشی بهداشتی و فرهنگی توزیع می شود.

 

گفتنی است سال گذشته برای اولین بار در هفته وحدت 10 بیمارستان صحرایی بطور همزمان دراستان سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان مستقر شد که امسال نیز این حرکت بعد خیلی وسیعی در همه پارامترهای خود را پیدا کرده است به طوری که آن 10 بیمارستان امسال تبدیل به 14 بیمارستان به نام 14 معصوم در 4 استان شده است.

 
همچنین سال گذشته نیز در رزمایش تخصصی و فوق تخصصی شهدای وحدت، بیمارستان صحرایی شهید دکتر قاضی سنندج درشهرستان"میرجاوه" استان سیستان و بلوچستان بیمارستان سیار برپا کرد و به مراجعین و مردم این منطقه خدمات پزشکی و درمانی ارائه  شد. 
ارسال نظرات