محسن برمهانی در گفتگو با «بسیج»:
مستند ساز سینما و تلویزیون گفت: می توان خط قرمز ها را در حوزه شرع تا حد آخرش شکست و فیلمی ساخت که طی بیست سال گذشته و بیست سال آینده پرفروش ترین فیلم سینمای ایران باشد.
کد خبر: ۸۷۹۰۳۷۴
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
محسن برمهانی مستند ساز سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: مجموعه های دولتی تصمیم گیر همّشان بر این نیست که از مستند سازان ارزشی حمایت کنند.

وی افزود: بعضا دیده می شود این مجموعه ها برای پر کردن بیلان کار دو تا کار هم معرفی می کنند که بگویند ما به ارزش ها هم احترام گذاشتیم. سیستم دولتی نگاهش این نیست به همین خاطر است که جاهای دیگر سعی می کنند جای خالی آنها را پر کنند و بعضی مجموعه های فرهنگی دیگر راه افتاده اند بودجه جذب کرده اند فقط برای اینکه کار ارزشی انجام دهند.

برمهانی تصریح کرد: اگر آنها وظیفه خود را درست انجام می دادند که این اتفاق نمی افتاد. مشکل اینجاست که نگاه به مسائلی که برای مردم ارزش است و کل سرمایه سی و چند سال گذشته را خرجش کرده ایم از سرمایه انسانی گرفته تا مالی کمترین اولویت را نزدمسئولان دارد، و مثلا موضوعات دیگری که جشنواره ای تر و جذاب تر بوده و غلظت پُز روشنفکری آنها بیشتر است مورد حمایت قرار می گیرند.

مستند ساز سینما و تلویزیون اظهار داشت: برای همین است که یک سری مجموعه هایی راه می افتد و یک سری افراد دغدغه مند تصمیم می گیرند بر روی مسائلی که برای مردم اهمیت دارد تولید انجام دهند.

برمهانی عنوان کرد: مردم به هر حال بدشان نمی آید کارهای طنز ببینند و تفریح کنند. اینکه می بینیم بعضی فیلم ها با اقبال مواجه می شود به این معنی نیست که ذائقه مردم تغییر کرده، وقتی یک فیلم جذاب و یا خنده دار یا فیلمی که نقد صریح می کند به روی پرده می رود مردم علاقه مند می شوند.

وی گفت: به هر حال هر کسی نسبت به شکستن خط قرمز ها کنجکاو است که ببیند مثلا فلان فیلم چطور این کار را انجام داده است و لزوما معنی اش این نیست که با آن نگاه موافق است ولی به هر حال چنین فیلم هایی گیشه را دارند.

برمهانی ادامه داد: می توان خط قرمز ها را در حوزه شرع تا حد آخرش شکست و فیلمی ساخت که طی بیست سال گذشته و بیست سال آینده پرفروش ترین فیلم سینمای ایران باشد. معنی اش این نیست که مردم چنین فیلمی را دوست دارند فطرت مردم مشخص است. به هر حال حتی اگر ذائقه مردم تغییر نکند توقع برای آنها ایجاد شده و فضای فرهنگی خاصی ایجاد می کند که خوب نیست. مردم دوست دارند تفریح کنند ولی وقتی جایگزین مناسب نداریم طبیعتا مردم به این سمت می روند.

ارسال نظرات