عالم برجسته هندی ؛

جهان تشنه مبانی انقلاب اسلامی است/ در هند روز عاشورا تعطیل رسمی است

زین العابدین گفت: همه جهان اسلام، ایران را به عنوان الگو می‌شناسد و کشورهای مظلوم در آفریقا و شبه قاره هند، تشنه معارف و آرمان‌های انقلاب هستند.
کد خبر: ۸۷۹۰۳۴۳
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،مراسم گرامیدشت آغاز هفته وحدت با حضور رئیس کل دادگستری استان البرز و معاونان وی، مدیرکل پزشکی قانونی استان، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان، دادستان نظامی استان البرز و کارکنان در محل دادگستری کل استان البرز برگزار شد.
 
جهان تشنه مبانی انقلاب اسلامی است/ در هند روز عاشورا تعطیل رسمی است 

در این مراسم حجت الاسلام دکتر محمد زین‌العابدین از علمای برجسته شبه قاره هند با اشاره به تاریخ استعمار در هند و تشریح شرایط حاکم بر این شبه قاره اظهار داشت: با وجود استعمار این کشور کهن، ولی مردم با صبر و متانت بدون اینکه نفرینی را متوجه کشوری کنند سعی کردند کشور خود را بسازند و به لطف این پیشرفت‌ها اکنون جزو کشورهای پیشرو در بیشتر حوزه‌ها است.

وی با تبیین حب امام حسین(ع) در بین مردم هند، اضافه کرد: این علاقه و شناخت به میزانی است که حتی ماهاتما گاندی با وجود اینکه حتی مسلمان نبود به عنوان رهبر خیزش ضد استعماری در هند گفت که امام حسین(ع) را به عنوان الگوی خود در نظر گرفته است.

عاشورا در هند تعطیل رسمی است

این عالم هندی احترام و حب امام حسین (ع) را در کشورش همه‌گیر عنوان کرده و گفت: عاشورا بر اساس قانون اساسی هند تعطیل رسمی است و در ایام عاشورا با وجود اعتقادات مختلفی که در سرزمین هزار ادیان وجود دارد اما در ایام شهادت سالار شهیدان، تمامی معابد تبدیل به حسینیه شده و مسلمان و غیرمسلمان برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند.

زین‌العابدین اضافه کرد: با وجود پیشرفت‌هایی که در هند حاصل شده و توسعه‌ای که داشته‌ایم ولی دیدیم تنها کشوری که شهدای منا را با عزت و به طور کامل از عربستان تحویل گرفت ایران بود و دیگر کشورها در مورد جانباختگان خود کاری انجام ندادند؛ این اتفاق در ایران مدیون رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای است که با اقتدار خواستار تحویل ابدان زائران ایرانی فاجعه منا شد.

600 جانباخته هندی فاجعه منا

وی تاکید کرد: با سخنرانی رهبر فخیم ایران، پادشاهی عربستان از ایران عذرخواهی کرد در حالی که مثلا در مورد هند این اتفاق رخ نداد با وجود اینکه بر اساس آمار غیر رسمی، 600  حاجی هندی قربانی فاجعه منا شدند.

این عالم هندی با تصریح بر اینکه اکنون همه جهان اسلام ایران را به عنوان الگو می‌شناسد، گفت: صدای انقلاب اسلامی ایران به همه کشورهای مظلوم در آفریقا و شبه قاره هند رسیده و همگان تشنه معارف و آرمان‌های انقلاب هستند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار