همایش توان افزایی،آگاهی بخشی وتاب آوری اجتماعی زنان وخانواده در کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۰۱۲۲
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
معاون سیاسی وامنیتی استاندار با بیان اینکه نگاه به توانمند سازی زنان باید نگاهی سیستمی باشد تا از آن به عنوان محور توسعه وپیشرفت استفاده کرد گفت: اساس و محور توسعه انسان است وبانوان بخش مهمی از این محور هستند چون در مسائل تربیتی وخانواده نقش اساسی دارند.
فتاح محمدی با اشاره به اینکه توانمندی زنان باعث توانمندی جامعه وتحقق این توانمندی لازمه توسعه پایدار است افزود: آموزش و ارتقاء مهارت های زندگی یک ضرورت برای جامعه و اثر بخشی آن زمانی است که این آموزش ها متناسب با شرایط، ظرفیت ها وسبک زندگی بومی سازی شود.
وی با تاکید بر اینکه باید توانایی های قابل حصول و عرصه های حضور زنان را شناسایی ومتناسب با آن برنامه ریزی برای توانمندسازی انجام داد گفت:امروزه شبکه های مجازی و فناوری به روز در سبک زندگی تأثیر خود را می گذارند و باید متناسب با فعالیت آنان وآسیب ها الگوسازی لازم انجام شود.
فتاح محمدی افزود:اگر توان وتاب آوری ارتقاء یابد فرهنگهای غرب تأثیری برزندگی ندارد.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت:با هدف ارتقای سطح پیشگیری از آسیب ها و توان افزایی خانواده ها 400کارگاه آموزشی با شرکت80هزار نفر از خانواده دانش آموزان برگزار شد.
هادی زارع پور افزود:76کارگاه آموزشی برای 4هزار و500فرهنگی در استان برگزار شد که بیشتر در موضوع خود مراقبتی بوده است.
وی گفت:در این کارگاه ها مهارت های زندگی، راهکارهای پیشگیری اولیه از اعتیاد وآسیب های اجتماعی به شرکت کنندگان آموزش داده شد.
مدیرکل آموزش وپرورش استان افزود: برای نخستین بار اطلس آسیب های اجتماعی در آموزش وپرورش استان تهیه و50آسیب اجتماعی شناسایی شد.
مدیرکل امور بانوان وخانواده ودبیر این همایش هم گفت:آموزش و پرورش به علت گستردگی مخاطبان و پوشش وسیع جمعیتی بستری ارزشمند برای اجرای برنامه های توان افزایی و ارتقاء آگاهی ها اجتماعی است.
فریبا رحمان پور افزود: این همایش با هدف تبیین شیوه های توان افزایی وارتقای تاب آوری اجتماعی زنان وخانواده برگزار شد. وی گفت:در این کارگاه های آموزشی کلاسهای مهارت های رفتاری، ارتباطات اجتماعی، کنترل خشم، حل مسئله و راه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار شد.
در این همایش بانوان فرهنگی ومادران دانش آموزان در کارگاه های آموزشی تخصصی، ارتقاء تاب آوری، کنترل خشم و ارتباطات اجتماعی شرکت کردند.
ارسال نظرات