سلیمی در گفتگو با «بسیج»:

طرح تحول سلامت فقط حقوق پزشکان را بالا برد

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: انتظار می رفت که با طرح تحول سلامت و پرداخت بیشتر به پزشکان مشکلات درمانی مردم مناطق محروم برطرف شود اما هنوز در مناطق محروم و کم برخوردار با مشکل تامین متخصص روبرو هستیم.
کد خبر: ۸۷۹۰۰۰۳
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به نواقص و چالش های طرح تحول سلامت اظهار داشت: طرح تحول سلامت منافع فروانی داشت و نباید آن را نادیده گرفت اما در حال حاضر با چالش های جدی مواجه است.

وی با اشاره به مشکل کمبود اعتبارات در این طرح افزود: طرح تحول سلامت بودجه فراوانی را می طلبد که متاسفانه هم منشأ بدهی در مجموعه وزارت بهداشت و درمان شده است.

نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: هر چند که این طرح در برخی نقاط کشور موثر بوده اما در شهرهای کوچک آنطور که انتظار می رفت خود را نشان نداده و موفق عمل نکرده است؛ مسئله ای که نگرانی را در این طرح به وجود آورده این است که بخشی از هزینه های درمانی همچنان از جیب مردم پرداخت می شود به عنوان نمونه در عمل جراحی قلب هزینه ها به شدت پایین آمده و خیلی خوب است اما در پاره ای از موارد هزینه ها هنوز برای مردم ثابت مانده و لذا مردم اجرایی شدن این طرح را در بخش هایی حس نمی کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: انتظار می رفت که با طرح تحول سلامت و پرداخت بیشتر به پزشکان مشکلات درمانی مردم مناطق محروم برطرف شود اما با بالا رفتن دریافتی های پزشکان هنوز در مناطق محروم و کم برخوردار با مشکل تامین متخصص روبرو هستیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: در بخش تامین نیروی انسانی این طرح نیز تحول خاصی را مشاهده نکردیم به هر حال طرح تحول سلامت منافعی داشته و نقایصی هم دارد که باید جبران شود و انتظار ما از آن به صورت 100%محقق نشده است.


ارسال نظرات