خبرهای داغ:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: نبود تربیت دینی مناسب و چشم و هم چشمی در جامعه سبب شده که علیرغم تاکید بسیار قرآن و آمیزه‌های دینی به این موضوع ما شاهد اسراف‌گرایی بیش از اندازه در کشورمان باشیم.
کد خبر: ۸۷۸۹۸۳۷
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون اصلاح الگوی مصرف اظهار کرد: بحث اسراف و تبذیر و لزوم اصلاح الگوی مصرف از مهم‌ترین مواردی است که در آمیزه‌های دینی ما بسیار بدان توجه شده ولی متاسفانه در جامعه توجه جدی بدان نشده است.

وی خلع فرآیند تربیت دینی را از عوامل اسراف در جامعه دانسته و تصریح کرد: نبود تربیت دینی مناسب در جامعه سبب شده که علیرغم تاکید بسیار قرآن و آمیزه‌های دینی به این موضوع ما شاهد اسراف‌گرایی بیش از اندازه در کشورمان باشیم.

این مسئول چشم و هم چشمی را از دیگر عوامل اسراف‌گرایی در جامعه عنوان کرد و گفت: متاسفانه فرهنگ چشم و هم چشمی در تمام ابعاد زندگی ما به صورت یک فرهنگ وارد شده و موجب نهادینه شدن اسراف در زندگی روزمره ما گردیده است.

نعمت‌اللهی ضمن اشاره به لزوم تدوین اهداف مهم در زندگی، تشریح کرد: بعضی از ما زندگی را بسیار جدی گرفته و به مقوله هایی توجه داریم که واقعا بی‌اهمیت هستند و همین نگاه ما به زندگی سبب اسراف و تبذیر می‌شود.

وی ادامه داد: اگر ما تفکر دینی داشته و اهدافی مهم برای زندگیمان ترسیم کنیم و همانطور که در قرآن آمده دنیا را محل گذر بدانیم اسراف در جامعه کم خواهد شد.

این مسئول تبیین کرد: در بسیاری از کشورهای غربی افراد تمام وقت خود را صرف دنیایشان نمی‌کنند لذا با آرامش بیشتر و اسراف کمتر زندگی می‌کنند و با ایجاد تمهیداتی چون فروش غذاهای دست‌نخورده با قیمت پایین از هدر رفت انرژی پیش‌گیری می‌کنند.

نعمت‌اللهی خاطرنشان کرد: اسراف تنها به معنی دور ریختن نیست بلکه استفاده نابجا نیز نوعی اسراف است.

وی در خاتمه متذکر شد: لازم است فرهنگسازی مجددی در خصوص اصلاح الگوی مصرف در جامعه صورت گیرد و بیش از گذشته به این اهم توجه شود.

1005/ت30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها