خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرف توسط دولت و عموم مردم است.
کد خبر: ۸۷۸۹۷۸۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

حجت‌الاسلام ابوالقاسم رحیمی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین،پیرامون اصلاح الگوی مصرف اظهار کرد: اصلاح الگوی مصرف در جامعه امروز بسیار حائز اهمیت بوده و با بحث اقتصاد مقاومتی دارای رابطه تنگاتنگی می‌باشد.

وی اصلاح الگوی مصرف را یکی از مقدمه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: اصلاح الگوی مصرف باید به صورت بهینه و مدیریت شده باشد ولی متاسفانه ما تا استانداردهای جهانی فاصله بسیاری داریم.

این کارشناس با اشاره به لزوم اصلاح مصرف در همه زمینه‌ها تصریح کرد: ما باید شیوه اصلاح الگوی مصرف را در تمام ابعاد زندگیمان از جمله در بخش بهداشت و درمان وارد کنیم.

رحیمی اضافه کرد: متاسفانه ما در بحث اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف از بسیاری از کشورهای در حال توسعه نیز پایین تر هستیم و یکی از مهم‌ترین اقدامات برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرف توسط دولت و عموم مردم است.

وی فرهنگسازی را عاملی مهم در اصلاح الگوی مصرف دانسته و مطرح کرد: در قرآن و آمیزه‌های دینی به اصلاح الگوی مصرف توجه بسیاری شده و تبذیری ها به عنوان برادران شیطان معرفی شده‌اند ولی متاسفانه ما با آن‌که ادعای شیعه بودن داریم از این مهم غافل هستیم.

 

این کارشناس ضمنبیان سخنی از سید جمال‌الدین در این خصوص خاطرنشان کرد: به اروپا رفتم اسلام بود مسلمان نبود، به ایران آمدم همه مسلمان بودند ولی اسلام نبود!!!

رحیمی در خاتمه متذکر شد: فرهنگسازی در خصوص الگوی مصرف باید از شبکه‌ها و رسانه‌ها، در رفتار مسئولین و دیگر افراد که در زمینه‌های مختلف الگو ما هستند آغاز شود.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها