خبرهای داغ:
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌‌کل هواشناسی استان قم مطرح کرد
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌‌کل هواشناسی استان قم گفت: بارش باران امسال در قم نسبت به سال گذشته و همچنین نسبت به میانگین طولانی مدت کاهش زیادی داشته است.
کد خبر: ۸۷۸۹۷۷۰
|
۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
کاهش شدید بارش باران در استان قم نسبت به سال گذشته
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدرضا قاضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت آب و هوای استان طی روزهای آتی اظهار کرد: امروز هوای قم قسمتی تا ابری است و به تدریج کاهش ابر را در استان شاهد خواهیم بود، اما فردا هوای قم صاف و در اواخر وقت قسمتی ابری و گاهی با وزش باد خواهد بود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه هوای استان قم صاف و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، طی روزهای آتی شاهد افزایش حداکثر دما و کاهش حداقل دما در استان خواهیم بود.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌‌کل هواشناسی استان قم افزود: امروز حداقل دمای استان سه درجه و حداکثر دما 12 درجه است، اما فردا حداقل دمای قم منفی دو درجه و حداکثر دما 14 درجه خواهد بود. روز یکشنبه کمترین دمای استان به منفی دو درجه و بیشترین دمای استان هم به 16 درجه می‌رسد.

قاضی با اشاره به سرعت وزش باد در استان قم اظهار کرد: طی روزهای آتی شاهد وزش باد آرام در استان خواهیم بود، سرعت باد طی سه روز آینده بین 20 تا 35 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود. امروز جهت وزش باد در قم غربی، فردا جهت وزش باد شرقی و روز یکشنبه هم جهت وزش باد غربی خواهد بود.

وی ادامه داد: طی روزهای آتی بارش باران را در استان قم نخواهیم داشت، این روند تا پایان هفته آینده هم در استان ادامه خواهد داشت و هیچ بارشی را در هفته آینده در استان قم شاهد نیستیم، همچنین طی روزهای آینده گرد و غبار را هم در استان نداریم.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌‌کل هواشناسی استان قم افزود: در سال زراعی امسال که از ابتدای مهرماه آغاز شد، کمتر از ده میلی متر باران در استان باریده است، بارش باران امسال در قم نسبت به سال گذشته و همچنین نسبت به میانگین طولانی مدت کاهش زیادی داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی ماه‌های آتی در فصل زمستان بارش باران در استان قم وضعیت بهتری را خواهد داشت و امیدواریم که این بارش‌های زمستانی بتواند کاهش بارندگی در فصل پاییز را جبران کند.
ارسال نظرات