دادستان تربت حیدریه اظهار داشت: هر پرونده ای که واکاوی می شود یک علت آن فضای مجازی است
کد خبر: ۸۷۸۹۷۵۹
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، دکتر مسرور در جلسه بصیرتی حفاظتی کارکنان سپاه شهرستان تربت حیدریه در نمازخانه شهید عبدالحسین برونسی گفت: یکی از موضوعات مهم که همه ما درگیر آن هستیم فضای مجازی است. اهمیت این موضوع آنقدر است که رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالی) فرمودند "اگر من رهبر نبودم رئیس فضای مجازی می شدم". 
 
وی ابراز داشت: فضای مجازی ضرورتی است اجتناب ناپذیر و دشمن اولین چیزی که در این فضا هدف گرفته اعتقادات ماست لذا بایستی دقت کنیم که روی این موضوع دشمن زوم کرده و بسیاری از روابط نامشروع استارتش در فضای مجازی زده می شود و هر پرونده ای که واکاوی می شود می بینیم یک علت آن فضای مجازی است.
 
دادستان تربت حیدریه گفت: بنابر پاره ای از ملاحظات اجتماعی اعلام برخی جرایم اعلام نمی شود و این به این دلیل نیست که واقعا انجام نمی شود چقدر جرایم واقع می شود اما ثبت نمی شود لذا خطر جدی است. در بسیاری از طلاق ها و قتل ها فضای مجازی نقش اول را بازی می کند. در این فضا سایتهای همسر یابی وجود دارد که ازدواج هایی که منشاء خیابانی دارند به اینجا ختم می شود.
 
مسرور اذعان داشت: فضای مجازی فقط مربوط به بحث اعتقادات نیست امروزه در بحث های اقتصادی هم نقش بازی می کند بنابراین فضای مجازی محدودیت بحث اخلاقی ندارد در فضای اخلاقی هم نقش زیادی دارد لذا هر چیزی را ناامن فرض کنیم در فضای مجازی هیچ امنیتی نداریم اگر مطلبی و یا عکس در فضای مجازی می گذاریم امنیت ندارد.
 
وی با اشاره به نکاتی در این باره که خودمان عملگرا باشیم، از تصاویر خانوادگی مان حفاظت کنیم، به خانواده (خانم و دختر) در حریم های خصوصی تذکر دهیم حجاب شرعیشان را رعایت کنند به برخی الزامات قانونی طبق ماده 14 قانون مجازات اسلامی اشاره نمود و گفت: جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی ،عمدتا چون گوشی یک وسلیه رایج است هر کسی محتویات مبتذل را نگه داری نماید به قصد افساد و ابتذال طبق این ماده تا دوسال حبس مجازات دارد. انتشار اکاذیب به قصد تشویق اذهان عمومی تا دوسال حبس دارد. انتشار اسرار مردم در فضای مجازی عکس یک خانم،ت لفن خانم قطعا تا دوسال حبس دارد. یک تبدیل و تحریفی مثل صوت و عکس یک نفر، اینها الزاماتی است که در فضای مجازی بایستی بدانیم.
 
دادستان تربت حیدریه در پایان جلسه با جمع بندی موضوعات ارائه شده گفت: نتیجه اینکه فضای مجازی از همه چیز ها بدتر است چه خانواده ها و چه بچه ها هم خودمان بدانیم هم به آنها منتقل کنیم، بهترین راه عمل کردن به این اصول است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها