خبرهای داغ:
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی مطرح کرد
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: جریان تشیع انگلیسی سعی دارد که در هیأت‌های مذهبی نفوذ کند، مسؤولان هیأت‌ها باید در این خصوص هوشیار باشند.
کد خبر: ۸۷۸۹۷۵۷
|
۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
خطر نفوذ جریان تشیع انگلیسی به هیأت‌های مذهبی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به ویژگی‌های هویت محمدی اظهار کرد: هویت رسول اکرم(ص) سرسپردگی خداوند بود و تمام رفتار ایشان از جمله اقامه نماز برای رضای خداوند بود.

وی ادامه داد: فرمان برداری از خداوند، هویت محمدی بود و از نتایج این هویت می‌توان به هویت علوی، فاطمی، حسنی و حسینی اشاره کرد. رسول اکرم(ص) فرمودند که امام علی(ع) و قرآن همیشه با یکدیگر هستند، همچنین در روایت دیگری از پیامبر اعظم(ص) آمده است که رضایت و خشم خداوند در گروی رضایت و خشم حضرت فاطمه(س) است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: تبعیت از هویت محمدی همان کاری بود که ائمه معصومین(ع) در زمان حیات خود انجام دادند، بزرگترین مظلوم در طول تاریخ امام علی(ع) بود، ایشان روزی در زمان خلافت ظاهری خود در مسجد نشسته بودند، مردی فریاد زد که من مظلوم هستم، امام علی(ع) به آن مرد فرمودند که تو مظلوم هستی، ولی من مظلوم‌تر از هر کس دیگری هستم.

آیت‌الله اراکی با اشاره به ظلم به اهل‌بیت(ع) در طول تاریخ اظهار کرد: هیچ ظلمی بدتر از ظلم به آل محمد(ص) در طول تاریخ نبود، ولی باید ببینیم که آن‌ها با چه شیوه‌ای با مخالفین خود برخورد کردند، حفظ وحدت در جامعه اسلامی این نیست که از حق اهل‌بیت(ع) بگذریم و حق آن‌ها را بیان نکنیم.

وی ادامه داد: نباید کاری کنیم که دشمنان اهل‌بیت(ع) همه مسلمانان را بر ضد شیعیان یکپارچه کنند، دعوت به وحدت، عمل به این روایت رسول اکرم(ص) است که ایشان فرمودند اهل‌بیت(ع) من مانع از ایجاد اختلاف در جامعه اسلامی می‌شوند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: باید کاری کنیم که زمینه پیوند جامعه اسلامی با اهل‌بیت(ع) ایجاد شود، باید این جامعه به هویت محمدی خود برگردد، تفرقه نتیجه گمراهی است و برای اینکه در جامعه اسلامی تفرقه ایجاد نشود، باید به آن جامعه بگوییم که راه وحدت در پایبندی به تعالیم رسول اکرم(ص) است.

آیت‌الله اراکی با اشاره به نقش رسول اکرم(ص) در وحدت اظهار کرد: تضمین کننده وحدت در جامعه اسلامی، محمد(ص) و آل محمد(ص) است، امت‌های پیشین به این دلیل عذاب شدند که از تعالیم پیامبران خود تخلف کردند، اینکه امتی دچار حالتی شود که در آن اختلافات درونی و کشتار به وجود بیاید، به دلیل دوری از تعالیم انبیا است.

وی ادامه داد: در بخشی از جامعه اسلامی دچار اختلافات و کشتارها شدیم، این مسأله توسط دشمنان اسلام تحریک و تقویت می‌شود. طی روزهای اخیر نخست وزیر انگلیس به بحرین رفت و به سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گفت که باید از ایران بترسید، چون این کشور، شما را تهدید می‌کند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه دشمنان سعی می‌کنند که در جامعه اسلامی جنگ مذهبی به راه بیاندازند افزود: این در حالی است که ایران کشوری را تهدید نمی‌کند و کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس در منطقه جنگ به راه می‌اندازند.

آیت‌الله اراکی با اشاره به نقش دشمنان اسلام در جنگ سوریه اظهار کرد: دشمنان اسلام در عراق و سوریه مردم شیعه و سنی این دو کشور را علیه یکدیگر تحریک کردند تا بتوانند در این کشورهای اسلامی جنگ مذهبی به راه بیاندازند.

وی ادامه داد: دشمنان یک سری شبکه‌های ماهواره‌ای با اسامی مقدس را به راه انداختند که تنها کارشان توهین به مقدسات اهل سنت است و این رسانه‌ها از سوی دشمنان حمایت می‌شوند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: جریان تشیع انگلیسی در کشورمان تشکیلاتی دارد، این جریان سعی دارد که در حوزه‌های علمیه و هیأت‌های مذهبی نفوذ کنند، مسؤولان هیأت‌ها باید در این خصوص هوشیار باشند، همه باید مراقب نفوذ جریان تشیع انگلیسی باشیم و از شیوه ائمه معصومین(ع) در وحدت پیروی کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها