به همت دبیرخانه امربه معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه زاوه و در جهت نهادینه سازی و ارج نهادن به این فریضه واجب همایش بزرگ طلایه داران امربه معروف و نهی ازمنکر در این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۹۷۰۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در این مراسم معنوی ابتدا طلبه بسیجی هاشم شکاری مسئول دبیرخانه امربه معروف و نهی ازمنکر سپاه ناحیه زاوه ضمن بیان این موضوع که خوشبختانه تا اکنون اغلب پایگاه های بسیج دارای هیئت های امربه معروف و نهی ازمنکر هستند، اظهار داشت: همیشه تاکید بزرگان دینی بر این بوده است که رویکرد این فریضه مهم، باید فرهنگ سازی و ایجابی باشد.

شکاری هجمه فرهنگی دشمن را در ترویج منکرات معرفی نمود و افزود: تنها راه مقابله با این مشکل بزرگ این است که ما نیز تلاش در ترویج معروفات نموده تا با این پدافند فرهنگی این حمله دشمن را نیز خنثی نماییم.

در ادامه نیز حجت الاسلام عابدی، مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه حمزه سید الشهداء (ع) مشهد مقدس که بعنوان سخنران مدعو در برنامه حضور داشت، فریضه امربه معروف و نهی از منکر در حد تذکر لسانی را براساس فرموده حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) بر همه واجب دانست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 70 آیه قرآن و همچنین 700 حدیث و روایت از بزرگان دینی در مورد این فریضه مهم ذکر شده است، افزود: تا زمانی که امربه معروف و نهی ازمنکر در جامعه به عنوان فضولی تلقی شود، هیچوقت نمی توان به اجرای صحیح آن امیدوار بود.

حجت الاسلام عابدی وظیفه هر عضو هیئات شورای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه های مقاومت بسیج در روستاها و شهرها را در شناسایی منکرات آن محله و یا روستا عنوان نمود و افزود: آنها باید تمام ظرفیت و توان خود را در جهت برطرف نمودن این منکرات به کار ببندند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه حمزه سید الشهداء (ع) مشهد مقدس با ذکر اینکه هیچکس زیر پای یک آمر به معروف و ناهی از منکر فرش قرمز پهن نمی کند، بیان نمود: با توجه به اینکه این امر مهم وظیفه پیامبران و انبیاء بوده، لذا هرکس به این افراد توهین نماید قطعا به انبیاء و پیامبران الهی توهین نموده است.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت های بسیار بالایی که در این خصوص درجامعه اسلامی ما وجود دارد، ابراز داشت: همه مسئولین و نهادها باید تمام توان خود را در جهت کمک و تقویت این ظرفیت ها بکار ببرند. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها