به گفته ی یک منبع در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ،«مایکل فلین» مدیر پیشین اداره اطلاعات وزارت دفاع ،مسئولیت پرونده ی ایران را به عهده گرفت
کد خبر: ۸۷۸۹۷۰۱
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
به گزارش سرویس بین الملل بسیج خبرگزاری بسیج،
 روزنامه الانباء کویت به نقل از یک منبع وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که نامش فاش نشده گفته که «مایکل فلین» مدیر پیشین اداره اطلاعات وزارت دفاع از سوی ترامپ مسئولیت پرونده ایران در شورای امنیت ملی آمریکا را بر عهده گرفته است.
این منبع به  الانباء کویت، گفته است:دونالد ترامپ جهت برخورد با مسائل منطقه، دو تن از استراتژیست‌های آمریکایی که سابقا در پنتاگون کار می‌کردند را تحت ریاست «مایکل فلین» مسئول پرونده ایران در شورای امنیت ملی آمریکا کرده است.
علاوه بر اینکه نامی از این دو تن برده نشده،تأکید کرده است که «مایکل فلین» شناخت وسیعی به روابط آمریکا و ایران و شرح مذاکرات هسته‌ای دارد.
 پیش از این منابع نزدیک به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا خبر داده بودند که او پست مشاور امنیت ملی کاخ سفید را به «مایکل فلین» ژنرال بازنشسته و مدیر پیشین آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا پیشنهاد داده است.
 (مایکل فلین)
مایکل تی. فلین سپهبد بازنشسته نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا است که به عنوان اداره کننده سازمان اطلاعات دفاعی، فرمانده فرماندهی جزء کاربردی مشترک هوش، نظارت و شناسایی و رئیس هیئت اطلاعات نظامی از ژوئیه ۲۴، ۲۰۱۲، تا اوت ۲، ۲۰۱۴ فعالیت کرده است. قبل از این او دستیار اداره کننده اطلاعات ملی بوده است. در مارس ۲۰۱۶ او به عنوان یکی از چندین گزینه ممکن برای انتخاب به عنوان معاون ریاست جمهوری برای دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده بود.

با روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، وی برای پست مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا انتخاب شد.

 لازم به ذکر است  که فلین آیین اسلام را علت اصلی تروریسم اسلامگرا می‌داند او اسلام را یک ایدئولوژی سیاسی و یک سرطان خوانده است. او در یک توییت نوشت که «ترس از مسلمانان عقلانی است» و لینک ویدیویی را در آن گنجاند که مدعی بود اسلام می‌خواهد «۸۰٪ مردم به بردگی گرفته شده یا نابود شوند.» فلین که در آغاز حامی پیشنهاد ترامپ مبنی بر منع ورود مسلمانان به آمریکا بود، بعدتر به الجزیره گفت یک منع همگانی کارامد نیست و خواستار غربال کردن وارد شوندگان از کشورهایی مثل سوریه شد. فلین گفته آمریکا باید فتح‌الله گولن را به ترکیه مسترد کند و با روسیه به طور سازنده در سوریه همکاری کند.
 
به دنبال انتخاب فلین توسط ترامپ پس از آن 53 نهاد و سازمان آمریکایی در نامه‌ای به دونالد ترامپ از او خواستند تا فلین را به این سمت انتخاب نکند، آن‌ها در نامه خود «مایکل فلین» را دارای تفکرات به شدت ضد اسلامی دانستند که برای امنیت و جایگاه آمریکا یک تهدید است.
ارسال نظرات