خبرهای داغ:
در دومین نشست حقیقت خشونت علیه زنان مطرح شد:

گزارشات خشونت علیه زنان را به نفع غربی ها تنظیم نکنیم/روح افزا:نهادهای دولتی درموضوع خشونت علیه زنان اقدامات نامناسبی دارند

در دومین نشست حقیقت خشونت علیه زنان، روح افزا قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان، با بیان اینکه خانم مولاوردی مسئول نهاد زنان سازمان ملل در آسیاو اقیانوسیه است، گفت: سوال ما این است که ایشان در خصوص خشونت علیه زنان عراق، فلسطین، سوریه، یمن و .. چه گزارشاتی به این نهاد ارسال کرده است؟! وی در ادامه با اشاره به برخی از مصادیق خشونت از جانب خانم مولاوردی گفت: گزارشات طوری تنظیم نشود که به نفع غربی ها تمام شود بلکه باید به «حقیقت خشونت علیه زنان در سازمان ملل» بپردازیم.
کد خبر: ۸۷۸۹۶۶۷
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج ، دومین نشست خشونت علیه زنان با حضور فرشته روح افزا، قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

مولاوردی بدون اشراف به ساختار شورای فرهنگی اجتماعی زنان توهین می کند!

در ابتدای این نشست روح افزا با اشاره به خبر اعلام شکایت شهین دخت مولاوردی، معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری از خودش و مینواصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور که در بخشی آن آمده است: « این معاونت زنان وخانواده ریاست جمهوری- مراتب اعلام شکایت و پیگرد قانونی از اتهامات سراسر کذب و خلاف واقع معاون خودخوانده شورای فرهنگی اجتماعی زنان و مسئول بسیج جامعه زنان و یکی از خبرگزاری ها که اقدام به نشر آن کرده، تقدیم مراجع ذیربط کرد.»  ساختار شورای فرهنگی اجتماعی زنان و احکام مسئولیت های خود را به خبرنگاران نشان داد.

وی با اشاره اینکه در ساختار شورای فرهنگی اجتماعی زنان، دو معاونت پژوهش و تدوین سیاست، پیش بینی شده است، افزود: این ساختار به تازگی تدوین نشده و من، مسئولیت معاونت تدوین سیاست و نظارت آن همچنین در زمان عدم حضور رئیس شورا قائم مقامی این شورا را بر عهده دارم.

در ذیل احکام مسئولیت خانم دکتر فرشته روح افزا را می بینید:

                                                      

                                                    

                                           

قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان، اینگونه توهین ها را برگرفته از عدم اشراف خانم مولاوردی دانست و گفت: بد نبود که ایشان قبلا زحمت کشیده و تحقیق کرده یا از ما در این زمینه سؤال می کردند.  

وی سپس ادامه داد: موضوع مورد بحث ما "حقیقت خشونت علیه زنان" است چرا که در کشور خودمان مطالب و مسائل بسیاری را داریم که درگیر خشونت علیه زنان می شود و سؤآلات ما در این زمینه باید پاسخ داده شود.

  بی توجهی مسئول نهاد زنان سازمان ملل متحد در آسیا و اقیانوسیه به خشونت علیه زنان  عراق، سوریه ، یمن و.. 

وی، شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان را یک دستگاه سیاست گزار و ناظر فراجناحی برشمرد که وظیفه سیاست گزاری و نظارت را بر عهده دارد و گفت: ما موظف هستیم از دستگاه های مختلف زیرمجموعه  سه قوا سؤال کنیم و سؤالات ما براساس بحث های قانونی است.

این عضو شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان در ادامه به نحوه راهیابی جمهوری اسلامی ایران به هیأت اجرایی نهاد زنان سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: دو سال پیش طی سفر خانم مولاوردی به سازمان ملل، گروهی تحت عنوان « نهاد زنان سازمان ملل متحد» به موازات کمیسیون مقام زن، آغاز به کار کرد که مسئولیت این نهاد در آسیا و اقیانویسه بر عهده خانم مولاوردی نهاده شد.

این استاد دانشگاه در ادامه با استناد بر گزارشی از  وب سایت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، افزود: « نهاد زنان سازمان ملل متحد در جولای 2010 شکل گرفت، این نهاد با کارویژه برابری جنسیتی شکل گرفته است.. یعنی مسئولیتی که به معاونت محترم زنان و خانواده ریاست جمهوری داده شده، بحث برابری جنسیتی و اجرای آن در کشورهای آسیا و اقیانویسه است.!»

روح افزا حوزه های اصلی و مورد تمرکز نهاد زنان سازمان ملل متحد را خشونت علیه زنان، صلح و امنیت، رهبری و مشارکت، توامندسازی، برنامه ریزی و بودجه و حقوق بشر .. برشمرد و افزود: قابل تأمل اینکه ما باید گزارش خشونت علیه زنان را به نهاد زنان سازمان ملل بدهیم.

قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان خاطرنشان کرد: بحث ما در زمنیه خشونت علیه زنان این است که « این بحث را یک جانبه جلو می بریم و در ابعاد مختلف بحث نمی کنیم.» یکی از این حلقه های مفقود ظلم و خشونت علیه زنان و کودکان یمن، سوریه، عراق، فلسطین، غزه، افغانستان و.. است آیا این افراد حقوق انسانی ندارند!؟ خانم مولاوردی مسئول نهاد زنان سازمان ملل در آسیا و اقیانویسه است، چرا تا به حال یک گزارش در خصوص کشتار این زنان و کودکان ارائه نشده است؟ این نهاد که مسئولیتش از 2016 تا 2019 به ایران داده شده است تا حال برای حقوق زنان و کودکان در کشورهای فوق الذکر چه قدمی برداشته است؟!

وی ادامه داد: به نظر این جنایات در آسیا و اقیانویسه شکل نگرفته است! اما چند بانویی که در ایران دچار اسید پاشی می شوند، کلی حقوق برای شان در نظر گرفته می شود! «من نمی گویم که این افراد نباید حقوقشان ابقا شود اما  یک جانبه گرایانه به خشونت علیه زنان می پردازیم.»

 

                           

                                     

روح افزا تصریح کرد: ما به حقیقت خشونت علیه زنان در سازمان ملل نمی پزدازیم، در حالی که بسیار خوشحال شدیم وظیفه نهاد زنان سازمان ملل متحد در آسیا و اقیانوسیه برعهده ایران نهاده شد.

گزارشات خشونت علیه زنان را به نفع غربی ها تهیه و تنظیم نکنیم

این عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به تلاش های معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در خصوص اصلاح قانون خروج بانوان از کشور که آن را از مصادیق خشونت نام برده اند!، تصریح کرد:  گزارشات علیه زنان طوری تهیه نشود که به نفع غربی ها تمام شود .

وی گفت:: اگر قرار باشد اجازه پدر یا همسر برای خروج از کشور به عنوان خشونت علیه زنان مصداق پیدا کند، الی ماشاء الله باید گزارشاتی شبیه احمد شهید بدهیم و حتما در آینده به غیر از هسته ای و موشکی از نظر حقوق بشری مورد مجازات و تحریم قرار خواهیم گرفت .

قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان، ادامه داد: آیا برداشتن اجازه همسر برای خروج زن از کشور، بحران خانواده ایجاد می کند یا بر نظام خانواده نظم می بخشد، زنی که بدون اجازه همسر از کشور خارج شده است آیا دوباره مورد پذیرش همسرش قرار می گیرد!؟

این استاد دانشگاه در ادامه به گزارشی که در قالب سؤالاتی ترجمه شده که دو سال پیش توسط معاونت زنان و خانواده بین دستگاه های مختلف در خصوص حقوق بشر زنان، پخش شده است اشاره کرده و گفت: در یکی از این سؤالات آمده است: آیا کشور شما استراتژی یا برنامه عملی برای اجرای تمهیدات کنوانسیون رفع تبعیض زنان در نظر گرفته است؟ در حالی که ما عضو کنوانسیون نیستیم و اگر بنویسم خیر، در این گزارش بشری محکوم هستیم! و تمام دستگاه ها نوشته اند " خیر".

یا پرسیده شده است: « سیستم قضایی حساس به جنسیت هست یا نه ؟»، «دادگاه های پیگیری سریع در کیس های خشونت علیه زنان؟»...

قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: آن چیزی که ما می گوییم برایش بودجه ای از سازمان ملل گرفته شده است و خانم مولاوردی می گویند « شما با دلار آشنایی ندارید» این است :« آیا بر اساس این گزارشاتی که می دهیم و مسئولیتی که خانم مولاوردی در نهاد زنان سازمان ملل برعهده گرفته اند، از سازمان ملل حقوق می گیرند یا نه ؟! می شود سازمان ملل به نهادی و ظیفه ای بدهد و به آن حقوق ندهد؟!   

جریان عجیب عضویت و مسئول آسیا و اقیانوسیه شدن ایران در نهاد زنان سازمان ملل متحد

در ادامه یکی از بانوان همراه روح افزا با استناد به سندی از سرویس ویژه بین الملل سایت معاونت زنان و خانواده، گفت: ایران به  دلیل ذات وظایفی که هیأت اجرایی نهاد زنان سازمان ملل دارد متعهد است که در مورد کشورهای اسیا و اقیانویسه هم این سیاست ها را اجرا کند.

وی در مورد بودجه این فعالیت ها گفت: بودجه مربوط به سیاست گزاری ها از بودجه عادی تخصصی برای نهاد تأمین می شود در حالی که بودجه بخش های عملیاتی از طریق کمک های داوطلبانه ( از طریق کشور عربستان و مکزیک به عنوان دو کشور حامی نهاد زنان سازمان ملل متحد هستند) تأمین می شود.

این کارشناس مسائل زنان در خصوص نحوه عضویت ایران در نهاد زنان سازمان ملل متحد گفت: 10 آوریل 2015، هفده عضو هیئت اجرایی نهاد زنان ملل متحد انتخاب شدند. ایران زمانی که اقدام برای عضویت نهاد زنان سازمان ملل شد، آسیا چند کشور را به عنوان کشورهای مورد تأیید معرفی کرد و وارد روند انتخابات شدند و جالب اینجاست که ایران از همه رأی کمتری داشت!

 این پژوهشگر حوزه زنان با بیان اینکه اعضایی که از طریق رأی‌گیری شفاهی انتخاب شدند، عبارت‌اند از: کوموروس، گابن، لیبریا، نامیبیا و تانزانیا (دولت‌های آفریقایی)؛ کاستاریکا و روسیه (دولت‌های اروپای شرقی)؛ آنتیگوا و باربادا، گینه و پاناما (دولت‌های آمریکای لاتین و کارائیب)؛ و لوگزامبورگ و آلمان (کشورهای اروپای غربی) بودند، گفت: اما اعضایی که از طریق رأی‌گیری مخفی با پیشنهاد آمریکا از منطقه آسیا- اقیانوسیه انتخاب شدند، عبارت‌اند از: جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، ساموا، ترکمنستان، و امارات که ایران که تا آن وقت کمترین رای را در سبد خودش داشت به عضویت هیئت اجرایی نهاد زنان ملل پذیرفته شد.

وی بیان کرد: عضویت ایران بازتاب های زیادی داشت که رسانه های خارجی به این انتخاب اعتراض کرده بودند.

در ادامه  جلسه روح افزا با اشاره به بخشی از وظایف هیئت اجرایی نهاد زنان سازمان ملل مبنی بر جمع آوری اطلاعات و ارائه راهکارهای مورد نظر به شخص مدیر اجرایی در سطح منطقه، است، گفت:  آیا در زمینه اعمال خشونت به زنان و کودکان سوریه و یمن و فلسطین ..گزارش و اطلاعاتی به شخص مدیر اجرایی داده شده است؟

وی بیان کرد: کوچکترین کلمه ای در مورد داعش و فجایع آنها در کشورهای آسیایی مثل عراق و سوریه ..تهیه و به نهاد زنان سازمان ملل، ارائه نشده است.

                                

                                                 

قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان، وظایف  نهاد زنان سازمان ملل متحد را نظارت بر نحوه اجرای سیاست های استراتژیک، فعلایت های عملیاتی و تعاملات نهاد سازمان ملل، تصویب اسناد استراتژیک نهاد زنان سازمان ملل، نظارت بر گزارشات مالی، مدارک مدیریتی ، تعریف سیستم های ارزیابی جهانی، تصویب سیاست ها و روندهای کلی جهانی نهاد زنان، ترتیب دادن تعاملات و همکاری های بین دولتی، همچنین تعاملات نهاد با دفاتر منطقه ای در غالب نهاد زنان سازمان ملل  ... برشمرد.

این عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان، تصریح کرد: اگر ایران چنین قدرتی دارد، آیا داعش در یمن و سوریه و عراق، حکومت می کرد؟  نباید حداقل یک اعتراضی از طرف ما به سازمان ملل ارسال می شد؟: چنین پستی را به ایران داده اند اما علیه ایران در کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

وی بیان کرد: سوال ما این است که نهاد زنان سازمان ملل متحد که این اقدامات را  انجام می دهد در بحث خشونت هم می خواهد لایحه به مجلس ببرد، فعالیت های خود را بر اساس نگرش یک جانبه گرایانه فمینیستی جلو می برد یا نه با نگرش واقع طلبی و حقیقت طلبی؟

خانم مولاوردی، جواب استعلام خود را نشان دهید؟

( در بخشی از این نشست، موضوع اعلام شکوایه خانم مولاوردی از قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان مطرح و به بخشی از پست تلگرامی وی اشاره شد که در آن آمده است: « دفتر بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری اخیرا گزارشی را منتشر کرده که بر اساس آن شاخص صداقت و امانتداری در کشور به هشت درصد رسیده است، این در حالی است که این رقم در کشورهای حوزه اسکاندیناوی بالای ٧٠ درصد است!» و پاسخ داده شد که تک تک جزئیاتی که خانم مولاوردی در این خبر به آنها اشاره کرده است خود دروغ است.! چرا که شما چادر شورا و احکام خانم روح افزا را دیدید و مورد دوم اینکه خانم مولاوردی یک بار گفتند که ما با سازمان ملل هیچ قراردادی نبستیم، من در آن جلسه سندی را به خانم مولاوردی ارائه دادم که هنوز دنبال این هستند که ما سند قراداد با سازمان ملل را از کجا آورده ایم..

در ادامه به بحث ادعای خانم مولاوردی در خصوص اینکه بودجه و پولی دریافت نکرده است، اشاره و گفته شد: اگر شما در سایت رسمی نهاد زنان سازمان ملل، کلمه بودجه را سرچ کنید، دو فایل PDF بودجه به نمایش گذاشته می شود، یکی بودجه مصوب و دیگری یکی بودجه پیشنهادی.. بودجه 2016 یک درف دارد که لایحه بودجه است و یک فایل نایل، در خصوص مقام منطقه ای بودجه ها درصد بندی شده بود به هر کشور مقام منطقه ای Aدرصد از کل این چند میلیون دلاری اختصاص یافته بود، مثلا 25 درصدش برای مقام منطقه ای است که اگر 6 مقام منطقه ای داشته باشیم پس یک ششم این بودجه برای ایران است و گزارش پرداخت سال گذشته هم موجود می باشد.

سپس به اجلاس پکن + 20 اشاره و گفته شد: خانم مولاوردی ادعا می کنند که خیلی از مباحث را در اجلاس پکن + 20 قبول نکرده اند در صورتی که اگر چنین چیزی بود به این مسئولیت و مقام نمی رسیدند!.

در ادامه به عدم ورود معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به بعضی از مصادیق خشونت علیه زنان اشاره شد که از آن جمله می توان به بی کاری زنان اشاره کرد که آیا خانم مولاوردی در خصوص تعدیل های زنان حرفی زده باشند! در خصوص آسیب های اجتماعی علیه زنان چه کارهایی شده است، در خصوص خشونت علیه زنان در فضای مجازی و .. معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری چه کرده است؟

همچنین ارتباطاتی از خانم مولاوردی با خارج داریم مثلا گروهی که خانم مولاوردی دارند به نام گروه زنان، غالب افرادش خارج کشوری هستند و حتی چند نفر از مجریان بی بی سی هم عضو هستند و خانم مولاوردی با آنها راحت تعامل دارد..

در ادامه سؤالی هم در مورد شخصیت خانم مولاوردی مطرح شد که برای ایشان به عنوان معاون رئیس جمهور قانون مشاغل حساس مطرح می شود، سؤال ما از خانم مولاوردی این است که جواب استعلام شما چیست؟ اصلا استعلامی برای پست معاونت شما شده است یا نه ؟!

سپس مطرح شد: کسی که استعلامی از ایشان گرفته نشده است و حتی برای مجلس  شورای اسلامی هم تأیید صلاحیت نشدند سوال می شود این فرد در خارج از کشور چه می کند؟ )

 فعالیت آزادانه محکوم کمیسیون اصل نود

روح افزا در بخشی دیگری از صحبت هایش با اشاره به اینکه ما اسناد اصلی مطالب خود را جدا برای دادگاه گذاشته ام گفت: ما مطالبه داریم، خانم مولاوردی ما را از قوه قضایه می ترساند! ما حتما می خواهیم قوه قضایه رسیدگی کند که چرا معاون زنان و خانواده رئیس جمهور که نزار زاکا را دعوت می کند، بعد از اینکه نزار زاکا به ده سال زندانی محکوم می شود از او هیج جایی، هیچ  سوالی نمی شود!؟

وی ادامه داد: بنده به عنوان رصد کننده سوال می کنم ، برای کسی که در بحث تفاهم نامه با صندوق جمعیت در کمیسوین اصل نود محکوم شد و کلیه اطلاعات زنان ایران در نقشه ای از ایران خارج شد و مدل فنلاند الگو شد ... چی اتفاقی افتاد؟! چرا نباید کسی بگوید چه اتفاقی افتاده است و چگونه خانم مولاوردی آزاد می گردد؟! اگر او محکوم نیست، اصل نود را محکوم کنید! بروید تفاهم نامه ها را کنار بگذارید و از ایشان عیب را بردارید.

زورچپان الگوی غربی به زنان ایرانی!

این عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان با بیان اینکه از نظر من ، نظامی که برای ایران الگوی می شود، مدل زن غربی هست ، چون در بحث اشتغال و . مدل زن غربی دارد برای زن ایرانی الگو می شود، افزود: چرا که در مجله 20 ساله ها بحث ازدواج سفید که همان عمل شنیع است با ساپورت و حمایت سرکار خانم مولاوردی در ایران تشکیل شد و شهلا شرکت این بحث ها را راه انداخت و این همان نظام غرب است و منجر به هزار و یک مسئله می شود.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: ما بحث کتک خوردن زنان را در ایران گزارش می کنیم در حالی که باید دید خود زنان غربی چطور مورد خشونت جسمی قرار می گیرند، هر ساله 3 تا 4 میلیون زن توسط همسر یا همسران قبلی خود کتک می خورند که مجر به مرگ می شود که مدل زندگی های کوهویشن هست که سال هاست بحث می کنیم نه ازدواج است و نه سفید...

اقدامات نامناسب نهادهای دولتی در موضوع خشونت علیه زنان

قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان به آمار سازمان بهداشت در خصوص سقط جنین در کشور اشاره کرد و گفت سالیانه بین 300 تا 350 هزار سقط جنین داریم در راستای این قضیه چه کرده ایم؟! آیا این عمل شنیع ما را در سقط جلو می برد یا مانع این کار می شود.

روح افزا در خصوص تلاش برای افزایش سن ازدواج گفت: ایا با بالارفتن سن ازدواج خشونت علیه بچه ها کم می شود! در حالی که مسائل پیشگیری را تحت عنوان آشنایی با ایدز به بچه ها آموزش می دهید.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه من معتقدم نهادهای دولتی ما در رابطه با بحث های خشونت علیه خانواده اقدامات بسیار نامناسبی می کنند مثل وسایل پیشگیری و آموزش جنسیتی تحت عنوان آموزش ایدز و افزود: خیلی دلشان برای ایدز نگران است ، مدل انگلستان عمل کند، انگلستان اجازه نمی دهد یک عدد سرنگ به دست کسی بیفتد و ما سرنگ در خیابان برای معتادان می ریزیم!

این عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان با بیان اینکه بیش از 5000 هزار آرایشگاه غیرمجاز  فقط در تهران داریم و درصد بالایی از زنان ایرانی تتو می کنند، اظهار داشت:  آیا شما امنیت این چیزها را حفظ می کنید که به یاد آموزش جنسی در کتاب های مدارس می افتید؟

وی تأکید کرد: بحث هایی مانند آموزش جنسی نوعی حیا زدایی است، چرا همایش زنان روسپی را می گذارید؟ برای اینکه آمار این مسائل بالا برود! بحث عقیم کردن زنان کارتون خواب را به جای حمایت و بازگرداندن آنها به زندگی معمولی مطرح می کنید؟

روح افزا ، گفت: آیا این مسائل خشونت علیه زنان نیست؟ این خشونت علیه نظام خانواده نیست؟ چرا به زن تن فروش کارگر جنسی می گوید؟ این موارد مصادیقی از خشونت علیه زنانی است که خو معاونت امور زنان و خانواده به آن شکل می دهد.

این مدرس دانشگاه در ادامه به  آسیب شناسی نظام خانواده در غرب پرداخت و مصادیق آن را

1. به قتل رسیدن فرزندان بدست مادران
یکی از مهمترین مسائلی که در حال حاضر تیترهای خبری کشورهای امریکا و انگلستان را به خود اختصاص داده است موضوع کشته شدن بچه ها به دست مادرانشان می باشد.که از امار نسبتا بالایی نیز برخوردار است . این مادران به گروهای زیر تقسیم می شوند.
مادران دائم الخمر یا معتاد به مواد مخدر
مادرانی که به علت نداشتن پناهگاه عاطفی(نداشتن همسر ) دچار این بیماری شده اند .
مادرانی که بعلت نداشتن خانواده در دوران کودکی خود دچار سر خوردگی شده اند که اینها گروهی هستند که والدینشان از هم جدا شده اند و گروه دیگر اصلا پدرانشان را ندیده اند به دلیل اینکه  مادرشان در دوران بارداری با افراد متعدد مرواده داشته اند و خودشان هم نمی دانند که پدر واقعی بچه اش کیست؟
مادرانیکه در دوران کودکی به انان تجاوز جنسی شده است یا توسط افراد خانواده خود فرد و یا کس دیگروحالا به بیماری روحی دچار شده اند.
مادرانیکه بچه انان بطور ناخواسته ویا از پدری نامعلوم است،برای مثال ارتباط با فردی که حتی اسم او را نمیداند و حتی شکل او را هم به خاطر نمی اورد.وبدلیل داشتن ارتباط در دوران بارداری با افراد  متعدد فرزندی بدنیا اورده است که حالا باید به تنهایی تا اخر عمر از او نگهداری کند و چون او را مزاحم میبیند به این عمل دست میزند.

2-کشته شدن فرزندان بدست مادران                                          
3- گذاشتن بار مسئولیت خانواده و فرزندان بدوش مادران و فشار بیش از حد بر روی زنان                              
4-عدم پذیرش فرزندان زنان توسط همسر آینده

برشمرد.



     

 

روح افرا یکی دیگر ازآسیب های نظام خانواده غرب را افزیاش میزان جراحت و کتک خوردن زنان و افزایش کلی آمارخشونت و آزار زنان دانست و افزود: علی رغم حمایت سنگین قانون و پلیس از کودکان و زنان در برابر ضرب و شتم، بازهم هر روزه تعداد زیادی مجروح و مصدوم در اخبار ملاحظه می گردد در بررسی علل آن میتوان میزان بالای خشم نسبت به یکدیگر بعلت خیانتی (مخصوصا جنسی) که زن یا مرد به یکدگر میکنند
مصرف مشروبات الکلی و مواد در پارتی ها و مجالس مهمانی و بی بندو باری زنان و مردان که منجر به کتک خوردن زنان میشود.
بعلت نبودن ترمز های مذهبی و اخلاقی در افراد گاهی منجر به جراحت منتهی به مرگ یا معلولیتهای دائمی می گردد.
ضرب و شتم زنان فاسد که بعضا منجر به مرگ میشود.
ضرب وشتم توسط همسران و یا دوست پسران قبلی انان که بعد ها متوجه روابط نا مشروع آنان شده اند.

که تمام این موارد باعث از هم پاشیده شدن خانواده و  تمایل کم به ازدواج رسمی و گسترش روزافزون روابط غیر رسمی شده است.


قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان بالا رفتن آمار تولدها از زنانی که ازدواج نکرده اند، بالارفتن آمار سقط جنین، کشته شدن کودکان و خردسالان بر اثر تجاوز توسط شریک جنسی مادر یا ناپدری، کشته شدن کودکان بر اثر ضرب و شتم و بالارفتن آمار خودکشی را از دیگر آسیب های نظام خانواده و ازدواج سفید در غرب برشمرد .

 

وی تصریح کرد: نگرانی حوزه معاونت ما برنامه پکن + 20 است اینکه کشور فلاند الگو شده و تفکر فمینیستی رواج پیدا کند و ... تمام اینها در تناقض با منویات مقام معظم رهبری و مخالف سیاست های نظام خانواده ابلاغی از سوی ایشان است.

انتهای پیام/ ل

منبع :طنین یاس 

ارسال نظرات