علی اکبر رائفی پور در گفتگو با «بسیج»:
سخنران و نظریه پرداز ایرانی گفت: برخی از مردم به اشتباه تصور می کنند تلگرام صرفا روسی است در حالیکه شرکت آن خصوصی و متعلق به یک فرد صهیونیست است که اخیرا هم به اسرائیل سفر کرده بود.
کد خبر: ۸۷۸۹۵۶۴
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

علی اکبر رائفی پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج اظهار داشت: ما نمی توانیم شبکه های اجتماعی را حذف کنیم چراکه در بسیاری از مواقع کارکرد های مثبت دارند.

وی ادامه داد: البته این شبکه‌های اجتماعی مسائل امنیتی هم دارند زیرا بستر بسیار مناسبی برای تجسس و آنالیز رفتارهای مردمی شده اند. لذا فراهم کردن بستر اطلاعاتی برای یک شبکه اجتماعی خارجی همچون تلگرام در کشور خودمان امری غیر منطقی و غیر عقلانی است.

این نظریه پرداز خاطر نشان کرد: برخی از مردم به اشتباه تصور می کنند تلگرام صرفا روسی است در حالیکه شرکت آن خصوصی و متعلق به یک فرد صهیونیست است که اخیرا هم به اسرائیل سفر کرده بود. سرور تلگرام نیز در روسیه نیست بلکه در ایالت آریزونای آمریکا است یعنی کاملا با آمریکایی ها هماهنگ و یک بستر بسیار عالی برای آنها و بستر بدی برای ما فراهم شده است.

رائفی پور بیان داشت: ما به واسطه تلگرام از دنیا حذف شده ایم، تلگرام با اینکه خارجی است اما 90%استفاده کنندگان آن ایرانیان هستند.

وی یادآور شد: به دلیل اینکه سیستم تلگرام یک سیستم بسته و خفه ای است نمی توان از طریق آن تاثیر گذاری فرهنگی در جهان داشته باشیم. برای مثال وقتی ما مطلبی را در تلگرام هشتک می کنیم حتی در سرچ گوگل هم نمی آید فرض کنید سفر پیاده روی اربعین را در شبکه اجتماعی خود به عنوان مسلمان شیعه هشتک می کردیم و به عنوان تگ می شناساندیم در آن صورت اگر کسی Shia muslem را در اینترنت سرچ می کرد به جای عکس قمه زنی عکس پیاده روی اربعین می آمد اما در حال حاضر چنین چیزی در تلگرام وجود ندارد.

رائفی پور گفت: تلگرام سیستم بسته ای دارد که به خاطر آن امکان به اشتراک گذاشتن عقاید نیز به درستی وجود ندارد برای مثال اصلاح طلبان و اصولگرایان برای خود کانال جداگانه دارند و فرد اصلاح طلب و اصولگرا در کانال مربوط به حزب خود عضویت دارند بنابراین امکان آشنایی این دو حزب با یکدیگر هیچ وقت فراهم نمی شود اما وقتی مدل های بازتری وجود داشته باشد اینگونه مشکلات به وجود نخواهد آمد.

این نظریه پرداز متذکر شد: مسئولان ما به چه چیزی فکر می کنند که یک سری اقدامات را انجام می دهند آیا این مسئولان فکر هم می کنند؟! در حال حاضر بستر فساد در اینستاگرام نسبت به توییترخیلی بیشتر است اما چرا اینستاگرام فیلتر نیست و توییتر فیلتر است؟!

وی افزود: توییتر یک محیط نخبگانی دارد و وقت برای نوشتن اراجیف نیست یعنی متن محور است برخلاف اینستاگرام که عکس محور بوده و عکس های نامربوط و مستهجن در آن گذاشته می شود. اینستاگرام و فیس بوک با هم یکی هستند یعنی هر دو توسط مدیرعامل فیس بوک خریداری و اداره می شود و این یک فرصت بسیار عالی برای آنها است.

رائفی پور با بیان اینکه کل درآمد تلگرام توسط ایرانیان ایجاد می شود عنوان کرد: فقط کافی است که تلگرام یک فیلتر جزیی شود که قیمت سهام آن شدیدا بشکند مطمئن هستم که توسط خود ایران خریداری می شود.

اندیشمند و نظریه پرداز ایرانی ابراز داشت: ما نمی توانیم آنها را ملزم کنیم که سرورهایشان را به داخل ایران بیاورند یعنی نمی خواهند و می گویند ما مطمئن هستیم که فیلتر نمی شویم زیرا برخی مسئولان از داخل کشور خودتان به ما گفته اند که خیالتان راحت باشد یقینا تلگرام فیلتر نخواهد شد،در این صورت دیگر نمی شود کاری انجام داد.


ارسال نظرات