خبرهای داغ:
الهام سادات افروشه
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: دامپروری استان اصفهان به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین صنایع کشور، از اروپا هم جلوتر است، تولید سالیانه یک میلیون تن شیر در ماه، یکی از مصادیق برتری این استان در عرصه صنایع دامی است.
کد خبر: ۸۷۸۹۵۴۲
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از غرب اصفهان ، قاسم رضاییان زاده معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، در مراسم «افتتاح شرکت پیشگام دامپروران سپاهان» از عرصه‌های تحت نظر شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا، عنوان داشت: یکی از مهمترین مسائلی که باید در حوزه صنایع دام، طیور و آبزیان مورد توجه قرار دهیم، افزایش بهره وری و راندمان کاری است.
وی ادامه داد: در حال حاضر مشکلات اقتصادی زیادی در این زمینه وجود دارد که باید برای حل آنها برنامه ریزی کنیم.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: امروزه محققان و بهره برداران جهان به استفاده از تکنولوژیهای روزآمد برای افزایش بهره وری در این عرصه توجه کرده و به نتایج مطلوبی نیز رسیده‌اند و ما نیز باید بدانیم برای موفقیت در این عرصه راهی جز این نداریم.
رضاییان زاده اذعان کرد: متأسفانه در کشور ما به آن اندازه که به جراحی دام توجه شده، به حوزه پیشگیری از بیماریهای دامی توجه نشده استبنابراین باید در این زمینه اقدامات زادی انجام شود.وی ادامه داد: به عنوان نمونه وقتی یکی از بیماریهای متابولیکی در یک یا چند واحد دامداری ایجاد می‌شود، شیوه تغذیه و مبانی رسیدگی به دامها و امور درمانی آنها شامل مباحث تخصصی و پیچیده‌ای است که مسلماً بسیاری از دامداران از آن مطلع نیستند و در اینجا نقش تولیدکنندگان نهاده‌های دامی مشخص می‌شود که باید با تولید محصولاتی بر اساس نیازهای مختلف یک واحد دامی، به دامداران کمک کنند.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تأکید کرد: کارخانجات تولید نهادهای دامی کشور به شرط دانش محور بودن و تکیه بر آخرین یافته‌های علمی، می‌توانند سهم بزرگی در پیشگیری از بیماریهای مختلف داشته باشند.
رضاییان زاده گفت: امروزه در برخی از دوره‌های پرورش دام در دامداریها الزام به افزایش مصرف دان در گله‌های طیور وجود دارد که اگر این اتفاق در دوران رشد اتفاق بیفتد مشکلات متابولیکی در دامها ایجاد می‌شود بنابراین بهتر است با فرمولیزه کردن مصرف این اقلام در کارخانجات تولیدی از بروز این مشکلات جلوگیری شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: یکی از مهمترین ویژگیهای کارخانجات تولید دام و نهاده‌های دامی در استان اصفهان، استخدام تیمهای مشاوره علمی و کارآمد برای نظارت بر روند تولید است که از این نظر این استان یکی از برندهای اصلی کشور محسوب می‌شود.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: یکی از مواردی که مانع موفقیت دامداران در کشور می‌شود، عدم توانایی در جلب اعتماد عمومی است، اگر کارخانجات تولیدی با تکیه بر دانش و علم روز، محصولاتی تولید کنند که بتواند رضایت خاطر مشتریان را جلب کند، قطعاً موفق خواهند بود.شهرام موحدی مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: اگر استان اصفهان به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در کشور و جهان شناخته می‌شود و اگر این استان یکی از برندهای اصلی صنایع دستی ملی است، امروزه علاوه بر این افتخارات، این استان به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات دامی و کشاورزی کشور نیز شناخته می‌شود.
وی ادامه داد: میزان تولید شیر در استان اصفهان روزانه به 3 هزار و 100 تن و ماهیانه به یک میلیون تن می‌رسد و از این نظر این استان در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تأکید کرد: استان اصفهان به دلیل برخورداری از پشتوانه مستحکم علمی در بخش تولیدات نهادها و محصولات دامی، به عنوان بزرگترین تولید کننده این محصولات در کشور شناخته می‌شود.
موحدی ادامه داد: ایمان و اعتقاد مرد استان اصفهان از جمله دیگر علل موفقیت آنان است، در استانی که شهیدان بزرگی همانند سردار هسمت، شهید خرازی و شهیدان بزرگ دیگری را به انقلاب تقدیم کرده است، مسلماً در بخش صنعت و کارآفرینی هم افراد نامداری را پرورش خواهد داد.
وی گفت: اگر امروز در بسیاری از صنایع داخلی در کشور به خارج وابسته هستیم و یا صنعت خودرو سازی کشور به دنبال جذب شرکایی برای جبران رکود خود هستند، باید افتخار کنیم که در صنعت دامپروری از کشورهای اروپایی هم پیشرفته تر هستیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها