امام جمعه حومه شرقی یزد گفت: اگر تغییراتی که در بافت تاریخی به ویژه در خیابان قیان انجام می‌شود تنها برای رونق صنعت گردشگری خلاصه شود اقدام اشتباهی است.
کد خبر: ۸۷۸۹۴۹۶
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، امام جمعه حومه شرقی یزد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت و وجود گروه‌های تروریستی مانند داعش که موجب تفرقه در جهان اسلام هستند، اظهار کرد: باید وحدت را در اسلام حفظ کنیم و دلیل اینکه بزرگان نظام اسلامی بر تقویت وحدت تأکید دارند این است که بنا به روایت هر چه به زمان ظهور نزدیک می‌شویم باید به افکار و اعمالمان پوشش تقیه بیشتری دهیم و احساسات دیگران را تحریک نکنیم البته باید اصول اعتقادی آیینی خود را آموزش و آن‌ها را تقویت کنیم.

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی با اشاره به دیدارهای متعدد مقام معظم رهبری با خانواده‌های شهدای مدافع حرم آن را دارای پیام‌های متعدد دانست و افزود: غیرت ویژه و خاص مدافعان حرم به حرم اهل بیت علیهم السلام، دل بریدن از دنیا و تجملات دنیوی، دفاع کردن از اسلام و حرم اهل بیت در یک کشور غریب از ویژگی‌های مدافعان حرم است و مردم و مسئولان نباید بگذارند آنها و خانواده‌هایشان که برای دفاع از نظام اسلامی در بیرون از مرزها می‌جنگند غریب بمانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقض برجام از سوی آمریکا؛ حرکت‌های اخیر مسئولان و موافقت جمعی در لزوم برخورد با خیانت‌های امریکا و نقض برجام از سوی امریکا را اقدام خوبی دانست و افزود: با اینکه این حرکت دیر هنگام است اما به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم ادامه داشته باشد.

آیت‌الله مدرسی گفت: هفته اخیر قوه قضائیه وارد شد و می‌خواستند جلوی حقوق‌های نجومی را بگیرند و رهبری نیز مطالبه مردم در برخورد با این حقوق‌ها را از زبان خودشان بیان می‌کنند اما متأسفانه برخی از اعضای دولت حقوق‌های نجومی را قانونی خواندند و انسان توقع ندارد حرف‌های نامناسب از زبان کسانی که مشروعیت خود را از نظام کسب می‌کنند، شنیده ‌شود.

وی با بیان اینکه حرکت‌های عظیمی در بافت قدیمی شهر یزد شروع شده است، ادامه داد: این اقدامات خوب است و باید بافت تاریخی مرمت شود و رونق پیدا کند و البته این بافت هویت خاص فرهنگی، دینی، اقتصادی و ... مردم یزد را نشان می‌دهد؛ مجموعه‌های دینی عبادی، فرهنگی و غیره در همین بافت وجود دارد اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا تغییراتی که در این بافت بالاخص در مسیر خیابان قیام و امیرچخماق انجام می‌شود با همان نگاه فرهنگی دینی اقتصادی است؟

امام جمعه حومه شرقی یزد با تاکید بر اینکه اگر تغییراتی که در بافت تاریخی به ویژه در خیابان قیان انجام می‌شود تنها برای رونق صنعت گردشگری خلاصه شود اقدام اشتباهی است، تصریح کرد: آیا طرح جامع و قانون مصوبی برای این تغییرات وجود دارد و مردم توجیه و مشکلات اقتصادی و فرهنگی آنها در این زمینه در نظر گرفته شده است، آیا به بحث ترافیک این مسیر و همچنین حرکت‌هایی که در این نقطه از جمله راهپیمایی‌ها و عزداری هیئت‌های عزاداری انجام می‌شود، توجه شده است، اگر اینگونه نیست و تنها به رونق گردشگری توجه شده، اقدام نادرستی است.

یزدآوا

ارسال نظرات