امام جمعه شهرستان املش گفت: خدمت برای این مردم افتخار است باید برای خدمت مسابقه گذاشت، در کجای ۳۷ سال انقلاب مردم برای مطالبات حقوق خود به خیابان ها ریختند، مردمی که در مشکلات را با سیلی صورت شان را سرخ نگه دارند، آیا مشارکت دادن این مردم کار سختی است.
کد خبر: ۸۷۸۹۴۷۱
|
۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از املش، حجت الاسلام محمدصفری قاسم آبادی امام جمعه شهرستان املش در خطبه های نماز جمعه امروز املش با تبریک فرارسیدن سالروز آغاز امامت منجی عالم بشریت امام زمان(عج)، اظهار داشت در ماه مبارک ربیع الاول و هفته ای که پیش رو داریم سالروز ازدواج پیامبر (ص) و حضرت خدیجه کبری(س) است، اقتضای خداوند کریم باعث شد که نتیجه ازدواج این دو بزرگوار ، شخصیتی بنام حضرت زهرا(س) باشد و ازدامن مبارک این شخصیت بزرگوار ائمه معصومین متولد شوند که مجرای فیض الهی برای ما انسان ها شده اند. لذا افتخار میکنیم در بین موحدان عالم پیرو پیغمبر الاخرالزمانیم و در بین مسلمانان شیعه اثنی عشری هستیم.

وی افزود: در هفته آتی سالروز تولد پیامبر ختمی مرتبت محمدمصطفی (ص) به روایت اهل سنت است و آغاز هفته وحدت که تا ۱۷ ربیع الاول ادامه دارد که یادگار زحمت های دو شخصیت بزرگ در دنیای اسلام یعنی شیخ شلتوت ، بزرگ مجمع الازهر اهال سنت و مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی بروجردی می باشد.ارتباط و پیام یان دو بزرگواران که رضوان خدا بر آنها باد وحدت اسلامی رنگ جدید گرفت که موجبات نعمت های خوب و برکات عالی در جهان اسلام شده اند.

خطیب جمعه املش ادامه داد: بوجود آمدن جریان های سلفی و داعشی در جهان خسارات زیادی به امت اسلامی وارد کرده اند که توسط سرویس های جاسوسی آمریکا، اسرائیل و انگسلتان داردو  لازم است علما بیشتر از پیش هشیار باشند و امت جوامع اسلامی در تقویت بصیرت خود بکوشد.

حجت الاسلام صفری قاسم آبادی به فرارسیدن سالروز شهادت سومین امام جمعه شهید، آیت الله دستغیب اشاره کرد و افزود: این شخصیت برجسته، هم در بین علما و هم در بین عام به مهربانی و تواضع زبان زد بود ، ولایت مداری از مهمترین خصائص ایشان و تاثیرگذاری و نفوذ کلامش مورد تحسین جامعه بود.

وی ۲۵ آذر روز پژوهش را آشیل تولید علم دانست و گفت: جامعه اگر بخواهد تقویت شود نیاز دارد بنیادهای علمی یعنی همان فضای تولید علم تقویت شود که همواره مورد تاکیدات رهبر انقلاب بوده و هست و در آیات قرآن نیز به تعبر و تدبر و تفکر بارها تاکید شده است پس بنابر این باید در تولید علم یک گام از جهان جلوتر باشیم ولی متاسفانه واحدهای پژوهشی مجامع علمی چه در حوزه و چه در دانشگاه توجهی به آن ندارد و اگر هم دارد اندک است.

امام جمعه املش در ادامه به مسئله برجام  اشاره کرد و خاطرنشان نمود: بدعهدی آمریکا چیز تازه ای نیست، در طول مدت مسئله برجام ،جاهایی غفلت کردیم که باعثش خسران بزرگ برای مملکت شد و باید از این خسران درس عبرت بگیریم و نباید بگذاریم بدعهدی آمریکا در صف وحدت ما انشقاق ایجاد کند و نباید آرمان های ناب ما خسرانی وارد شود. برخی دنبال ایجادحواشی در مملکت هستند که باعث میشود بسیاری از مسائل اصلی مملکت بر زمین بماند.

حجت الاسلام صفری قاسم آبادی تصریح کرد: آقای نماینده مجلسی خواسته در مشهد سخنرانی کند، دادستان بعنوان مدعی العموم تشخیص داده سخنرانی انجام نشود، چه لزومی دارد روسای دو قوه دلیل عدم سخنرانی را پیگیری بکنند، این حق قانونی دادستان بوده شاید مصلحت دیده اند که این اتفاق صورت نگیرد. وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم مهمتر است یا دعواهای شما ها ، ۳۷ سال از انقلاب گذشت کار کردن برای این مردم که در جهان برجستگی خاصی نسبت به دیگر ملت ها دارند اجر مضاعف دارد و ظلم کردن بر این ملت عذاب مضاعف خواهد داشت. آیا سزاوار است مردم بخاطر ۴ ماشین شن ۵۰ نفر را واسطه بگیرند؟

وی ادامه داد: مشکلات اشتغال جوانان بماند، مشکلات معیشتی بماند، موضوعات طلاق و از بین رفتن ارکان خانواده ها بماند، همه می دانیم آمریکا نمی تواند مشکلات ما را حل کند چراکه خودش در مشکلات خود غرق شده است. آیا مسئله مبارزه با قاچاق که امروز یک بلای خانمان سوز برای تولید داخلی و ملی ما شده، مسئله کمی است.چرا روسای قوا در جلسات مبارزه با قاچاق شرکت نمی کنند و نمایندگان شان را می فرستند.

امام جمعه املش تصریح کرد: خدمت برای این مردم افتخار است باید برای خدمت مسابقه گذاشت، در کجای ۳۷ سال انقلاب مردم برای مطالبات حقوق خود به خیابان ها ریختند، مردمی که در مشکلات را با سیلی صورت شان را سرخ نگه دارند، آیا مشارکت دادن این مردم کار سختی است. ما نگاهمان را چرا به دیگران دوخته ایم ، چرا از فرصت جوانترین منابع انسانی بهره نمی بریم. کشوری که در ۴ فصلش همه نوع محصولات و تولیدات صورت میگرید چرا ا زفلان کشور دور افتاده محصولات و تولیدات کشاورزی ، دامی و صنعتی وارد می کنیم و از مردم می خواهیم که ما را درک کنند.

وی اذعان داشت: در ممالک کفر به کشاورز و تولید کننده یارانه میدهند و حمایت می کنند ولی در مملکت اسلامی ما آسیب پذیرترین قشر کشاورز ها هستند چند وقت پیش باد شدید وزید و تمام محصولات کشاورزان را باطل کرد، برف آمد و موجب یخ زدگی محصولات کشاورزی شد، کدام نهاد حمایتی آستین بالا زد ، کدام نهاد حمایتی مشکل مردم کشاورز را حل کرد؟ از همه مسئولین در شهستان ، استان و رجال سیاسی و مذهبی می خواهم، منافع سیاسی خودتان را کنار بگذارید و در جای دیگر بحث کنید و بجای آن به منافع مردم بپردازید که زیر منفعت های شخصی عده ای زالو صفت دارند له می شوند. باید مردم را نگه دارید تا شما را نگه دارند.

 

ارسال نظرات