دفتر ارتباط مردمی نمایندگان از شنبه تا چهارشنبه پذیرای شهروندان است

خبرگزاری بسیج: دفتر ارتباط مردمی نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی هر روز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 3 تا 7 به روی مردم باز است و نمایندگان نیز روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 5 تا 7 به منظور رسیدگی به امور مردم در دفتر مجمع مستقر هستند و بحث های میدانی و مشکلات مردم را پیگیری می کنند.
کد خبر: ۸۷۸۹۴۵۷
|
۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹

 محسن علیجانی زمانی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر، اظهار داشت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به طور منظم و برنامه ریزی شده در این دفتر حضور پیدا خواهند کرد و مشکلات فردی و منطقه ای مردم جنوب تهران را بررسی و پیگیری می کنند و در ساعاتی هم که فرصت حضور نداشته باشند یک کارشناس در دفتر حضور خواهد داشت تا به مشکلات مردم رسیدگی شود. 

  وی به مشکلات بهداشت و درمان و معضلات فرهنگی و اجتماعی شهرری اشاره کرد و گفت: رئیس جمهوری دی ماه سال گذشته با حضور در شهرری وعده داد 90 میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان هفتم تیر اختصاص می دهد که در مجلس هم تایید شد و با وزیر رفاه و تامین اجتماعی مذاکراتی صورت گرفته است که بیمارستان میلاد جنوب در شهرستان ری احداث شود چون بخش اعظم کسانی که از تامین اجتماعی استفاده می کنند در جنوب تهران ساکن هستند.

علیجانی زمانی اهم مشکلات مردم را بحث بهداشت و درمان، و کشاورزی دانست و گفت: بحث صدور پروانه موقت برای اصناف نیز یک معضل است چون آنها باید از اداره مالیات و دارایی تسویه بگیرند و این کار گاهی اوقات دو سال طول می کشد و یک پروانه که می تواند یک واحد صنفی را برای اشتغال چند نفر ایجاد کند در گیر مسائل حاشیه ای می شود.

 وی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی و آب شهرری، افزود: 72 هزار هکتار زمین در شهرستان ری داریم که 37 هزار هکتار آن در دست کشت است که اغلب کشاورزان با مشکلاتی رو بروی هستند و بیم این می رود که اراضی کشاورزی تغییر کاربری   بدهند که در این زمینه مذاکراتی با شهردار تهران انجام شده و قرار است آب های سطحی تهران تصفیه و به کشاورزی شهرستان تزریق شود.

در بحث بهداشت و درمان نیز به دنبال این هستیم مصوبات دولت در مورد بیمارستان فیروزآبادی و شهدای هفتم تیر اجرایی شود. علیجانی با اشاره به اینکه بیمارستان شهدای هفتم تیر قطب سرطان و تصادفات و ترومای جنوب استان تهران و اطراف است و با توجه به قرار داشتن در مسیر آزاد راه تهران – قم و نزدیکی به فرودگاه امام بیش از 2 میلیون نفر را پوشش می دهد که امیدواریم بتوانیم با تکمیل این پروژه در بحث بهداشت و درمان گام های اساسی برداریم.

 کارهای اولیه ساخت بیمارستان جدید شهدای هفتم تیر انجام شده و مذاکراتی از طریق مجمع با دکتر ربیعی وزیر رفاه، دکتر نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی انجام شده و آیت الله ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) مساعدت هایی انجام داده و قرار است که قطعه زمینی از موقوفات آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برای ساخت بیمارستان شماره دو میلاد در جنوب تهران در اختیار قرار بگیرد.

  همچنین به دنبال این هستیم که در اسلامشهر ری و پردیس تعاونی های فراگیر ملی با حضور جوانان ایجاد کنیم و از ظرفیت های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، فرودگاه، پتانسیل های دامداری و ... استفاده کنیم که وجود واحدهای بزرگ دامداری استان تهران در این منطقه می طلبد صنایع تبدیلی در کنار آن ایجاد کنیم که به تبع آن مشکلات بیکاری و آسیب های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.  

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ری را قبله تهران نامیده اند، گفت: شهرری مهد پرورش شهدا و مشاهیری است که نام ری را در طول تاریخ پر آوازه کرده اند اما بسیاری از مشکلات و آلودگی های تهران به سمت شهرری سرازیر می شود و این منطقه جنوبی به‌عنوان آلوده‌ترین منطقه به لحاظ زیست‌محیطی در استان به شمار می‌رود و ما به دنبال بازگرداندن هویت سیاسی و اجتماعی و اقتصادی این شهرستان هستیم تا به جایگاه مطلوب خود برسد.  

گفتنی است که دفتر ارتباط مردمی نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در سه راه ورامین، ابتدای خیابان ورامین، طبقه دوم ساختمان تجاری ضلع شمال شرقی سه راه ورامین قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار