در اشکفتک برگزارشد؛

مراسم شهادت امام عسکری علیه السلام و آغاز امامت امام عصر

مراسم شهادت امام حسن عسکری علیه السلام و آغاز امامت حضرت اباصالح المهدی(عج)به همت نوجوانان وجوانان عاشورائی هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۹۴۳۵
|
۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛حجت الاسلام ریاحی نصب  با تسلیت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام ، آغاز امامت منجی عالم بشریت را تبریک گفت.

وی به القاب حضرت امام حسن عسکری علیه السلام اشاره کرد و ادامه داد:اَلاَخیر، التّقی، الحسن الخالص، الحسن العسکری،الخالص،الرّفیق، الزّکی،السّراج، السّراج المضی ء،الشّافی، صاحب العسکر، الصّامت، الطّیّب، العالم از القاب یازدهمین امام شیعیان است.

حجت الاسلام ریاحی نصب ادامه داد: امام یازدهم پس از شهادت پدر بزرگوارشان در سال 254 به امامت رسیدند،سالهای امامت ایشان در شهر سامرا و غالبا تحت کنترل شدید خلفای عباسی سپری شد، به نحوی که ارتباط آن حضرت با شیعیان بسیار محدود و تنها به وسله وکیلان خاص آن حضرت بود.

وی افزود:حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در سال 260 هجری به وسیله زهر،به دستور معتمد عباسی به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام ریاحی نصب به عبادت های امام حسن عسکری علیه اسلام اشاره کرد و ادامه داد: آن امام همام ، عابدترین فرد زمان خود بود و بیش از همه به اطاعت خداوند و انجام دستورات الهی می پرداخت، شب ها را با تلاوت قرآن، نماز و سجود برای خدا تا بامداد سرمی کرد.

وی با اشاره به اخلاق والای امام حسن عسکری علیه اسلام گفت:حضرت امام حسن عسکری علیه اسلام تمام کمالات اخلاقی پدران و اجداد گرامی خود را به ارث برده بود، والاترین جلوه های عالی اخلاق را در حرکات و سکنات خود نمایان می ساخت و مردم را بهره مند می کرد.

حجت الاسلام ریاحی نصب به لزوم فراهم کردن زمینه ظهور اشاره کرد و ادامه داد:ما وظیفه داریم زمینه ظهور حضرت اباصالح المهدی علیه السلام را فراهم کنیم.

وی، شناختن و شناساندن ولی عصر(عج)،مبارزه باانحرافات و کجروی ها،ضرورت خودسازی، تبیین اهداف امام ،انتظار فرج و شناخت وظایف و عمل کردن به آن را از جمله راه های فراهم ساختن زمینه ظهور عنوان کرد.

حجت الاسلام ریاحی نصب افزود:بایدبا ترک گناه،غیبت و انجام واجبات دین مبین اسلام ، شرایط ظهور حضرت مهدی(عج) را فراهم کنیم.

تلاوت آیاتی از کلام الله مجید،مداحی قرائت دعای توسل و توسل جستن به ساحت مقدس امام حسن عسکری علیه اسلام و حضرت اباصالح المهدی علیه السلام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بالاخص شهید مدافع حرم محمدحسن قاسمی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار