مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ‌محمد رسول‌الله(ص):
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) با بیان اینکه شهید چمران عارفی ایثارگر و فداکار بود، گفت: بصیرت سبب تقویت دین و سدی در برابر دشمنان درونی و بیرونی است.
کد خبر: ۸۷۸۹۲۸۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص)تهران بزرگ  در یادواره سرداران شهید که در پایگاه شهید چمران شهرری برگزار شد اظهار داشت: شهید چمران عارفی ایثارگر و فداکار بود.

وی افزود: ایشان با وجود فرصت‌هایی که در داخل و خارج از کشور برایش مهیا بود سنگرهای بی‌سنگر را انتخاب کرد و به جنگ‌های نامنظم در ارتفاعات کردستان روی آورد و به دفاع از کشور پرداخت.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) با بیان اینکه شهدا مقامی بس بالاتر از عرفا دارند بیان داشت: شهید چمران علاوه بر عارف بودن مجاهد فی‌سبیل‌الله نیز بود.

گواهی ابراز کرد: امام علی(ع) فرمودند علوم به چهار قسم تقسیم می‌شود؛ نخست اینکه انسان بداند که خداوند پروردگار عالم هستی است و بزرگی خداوند را با تمام وجود درک کند و بداند که خداوند بر همه علوم محیط است.

وی افزود: دیگر اینکه انسان باید بداند که از چه چیزی خلق شده و به کدام نقطه کمال خواهد رسید. همچنین بداند که هدف الهی از خلقت بشر کمال او بوده است تا با بندگی خداوند به آن نقطه مطلوب دست یابد و شهدای معزز انسان‌هایی بودند که ره صد ساله را یک شبه طی کردند و به کمال رسیدند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) در ادامه با بیان اینکه شهدا اهل انجام گناه و معصیت نبودند تصریح کرد: شهدا اهل ترک معصیت و اقامه نماز شب بودند؛ امروز جوانان باید به تأسی از همان شهدا از گناه پرهیز کرده و راه آنان را ادامه دهند.

گواهی با اشاره به چهارمین قسم علم گفت: انسان باید بداند که چه عواملی سبب خروج او از دین می‌شود و این مهّم تنها با بصیرت محقق می‌شود؛ بصیرت سدی در برابر دشمن بیرونی و درونی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد راه شهدا را ادامه دهد باید به اطاعت از ولایت‌فقیه، وفاداری به انقلاب، پشتکار و عدم خروج از مسیر انقلاب و رعایت خط قرمز اهتمام ویژه داشته باشد.

منبع؛ تسنیم
ارسال نظرات