همایش نقش نماز در سلامت روان وکاهش آسیبهای اجتماعی با شرکت 250فرهنگی در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۹۲۶۵
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
این همایش با شرکت مشاوران و مربیان مدارس با بررسی اثر نماز در کاهش آسیب های اجتماعی و سلامت روان ونقش مشاوران و مربیان در این زمینه بررسی شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان گفت:در این همایش 250مشاور و مربی از مدارس سراسر استان، راهکارهای توسعه و ترویج فرهنگ نماز و تبیین آن برای کاهش آسیب های اجتماعی را بررسی کردند.
سیدبهاءالدین ملک حسینی افزود:نقش فرضیه نماز در کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقاء سلامت روان، ترویج سبک زندگی اسلامی و کاهش استرس از محورهای این همایش بود.
وی گفت:این همایش با هدف تبیین نقش نماز و ایجاد خود کنترلی در افراد و کاهش آسیب ها وانتقال این مفاهیم به دانش آموزان در مدارس برگزار شد.
در این همایش یکی از مدرسان حوزه علمیه هم گفت:انجام فریضه نماز و تعهد نسبت به برپایی آن در مدارس باعث ایجاد روحیه معنوی در محیط های آموزشگاهی است.
حجت الاسلام زارعی افزود: کارکرد نماز در بین دانش آموزان احیای خود کنترلی و در نتیجه عملی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
رئیس اداره قرآن؛نماز وعترت آموزش وپرورش استان و دبیر همایش هم گفت:هم اکنون هزار و254آموزشگاه استان برای برپایی نماز امام جماعت ثابت دارند.
لطف الله تقی پور افزود:بخش مهمی از فعالیت مشاوران ترویج سازی فرهنگ نماز است و در15آموزشگاه شبانه روزی روحانی به صورت ثابت وجود دارد.
وی گفت:روزانه 30دقیقه برنامه کلاسی به زنگ نماز اختصاص دارد.


ارسال نظرات