خبرهای داغ:

آغاز به کار ستاد انتخاباتی دولت تدبیر در بوکان همزمان با روز دانشجو

برگزاری مراسمات روز دانشجو در بوکان نیز همانند ادوار گذشته با حاشیه های همراه بود که می توان مهم ترین این حاشیه ها را تحریک دانشجویان به رای دادن به دولت فعلی در انتخابات اردیبهشت 96 توسط سخنران دانست.
کد خبر: ۸۷۸۹۱۹۱
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، 16 آذر همواره در تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی ایران تداعی کننده یاد وخاطره نسلی است که برای همیشه دانشجو و دانشگاه را جاودانه کردند، و دانشجویان در سراسر دانشگاه های کشور این روز را در جهت پاس داشت خون این عزیزان گرامی میدارند هرچند هر ساله این مراسم با حاشیه های بسیاری نیز همراه است.

برگزاری مراسمات روز دانشجو در بوکان نیز همانند ادوار گذشته با حاشیه های همراه بود که می توان مهم ترین این حاشیه ها را تحریک دانشجویان به رای دادن به دولت فعلی در انتخابات اردیبهشت 96 توسط سخنران دانست.

صرف نظر از اصل برنامه که موجبات شادی چند ساعته دانشجویان را فراهم ساخت، دو قسمت از برنامه ها در تمام دانشگاه به عینه تکرار شد، و آن هم انتقاد از دولت قبلی و حمد و ستایش دولت فعلی از سوی سخنرانان بود.

اما آنچه که در میان سخنان سخنرانان مراسمات روز دانشجو در بوکان بیش از پیش جالب به نظر می رسید ترغیب و هدایت مستقیم و غیر مستقیم دانشجویان به انتخاب مجدد روحانی در انتخابات اردیبهشت۹۶بود!!!!به نوعی که در زمان سخرانی یکی از مسئولان در سالن سیمرغ می شد سالن برگزاری مراسم را با ستاد انتخاباتی دولت تدبیر و امید اشتباه گرفت.

سخنرانان فضای سیاسی سرد و بی روح دولت گذشته را منبع فساد وبی تحرکی در جامعه خواندند عملا دانشجویان بوکانی را به رای دادن به دولت فعلی ترغیب کردند هر چند این سخنان واکنش نسبی دانشجویان بوکانی را به همراه داشت.

این در حالی بود که یکی از سخنرانان اصلی این مراسمات که خود را خجالت زده وضعیت کنونی عمران بوکان معرفی میکرد بار دیگر با مهم بر شمردن انتخابات شورا از دانشجویان خواست با چشمی باز در انتخابات اردیبهشت شرکت کنند زیرا هر نتیجه ای از صندوق رای بیرون آید دانشجو به عنوان پیش قراولان جامعه در آن نقش اصلی را داشته است.

سخنان تبلیغاتی مدیران ارشد شهرستانی در حالی از روز 16 اذر یک ستاد انتخاباتی برای دولت تدبیر و امید درست کرد ولی مطالب برحق دانشجویان دانشگاه های بوکان که به زبان طنز و شعر و دکلمه و غیره .... بیان شد از سوی سخنرانان اصلی هیج جوابی نداشت و تنها روسای دانشگاه ها در چند جمله به آنان پرداختند.

بی گمان حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح در اردیبهشت 96 وظیفه شرعی و میهنی هر ایرانی از دانشجو گرفته تا کارگر و بازاری است ولی آیا بهتر نبود مدیران ارشد شهرستانی در حالی که هنوز فضای کشور و شهرستان انتخاباتی نشده به جای کلید زدن این مبحث در دانشگاه ها به مشکلات دانشجویان بوکانی در دانشگاهای شهرستان و دیگر شهرستانها اشاره می کردند؟

بی گمان دانشجویان همچنان که در گفتار سخنرانان روز دانشجو در بوکان بارها تکرار شد پیش قراولان جامعه هستند و به درستی خوب و بد را از هم تشخیص می دهند و در انتخابات اینده نیز با بصیرتی انقلابی شرکت خواهند کرد ولی آنان امید داشتند روز دانشجو در بوکان برای دانشجو باشد نه سیاسیون.

ارسال نظرات
آخرین اخبار