امام عسکری مفسری بی نظیر برای قرآن مجید بود

سالگرد شهادت یازدهمین اخترتابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن عسگری علیه السلام در نمازخانه ناحیه مقاومت عشایری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد .
کد خبر: ۸۷۸۹۱۶۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم سرهنگ پاسدار اکبر رئیسی، ضمن تسلیت این روز گفت: امام حسن عسکری (علیه السلام) در سال 232هجری در مدینه چشم به جهان گشود.

فرمانده ناحیه مقاومت عشایری استان چهارمحال و بختیاری افزود: امام حسن عسکری (علیه السلام) بیانی شیرین و جذاب و شخصیتی الهی، باشکوه و وقار و مفسری بی نظیر برای قرآن مجید بود.

وی، ادامه داد: امام یازدهم علیه السلام، راه مستقیم عترت و شیوه صحیح تفسیر قرآن را به مردم و به ویژه برای اصحاب بزرگوارش - در ایام عمر کوتاه خود - روشن کرد.

ریسی همچنین بیان داشت:به طور کلی دوران عمر 29ساله امام حسن عسکری (ع) به سه دوره تقسیم می گردد:

دوره اول 13سال است که زندگی آن حضرت در مدینه گذشت.

دوره دوم 10سال در سامرا قبل از امامت.

دوره سوم نزدیک 6 سال امامت آن حضرت می باشد.

دوره امامت حضرت عسکری (علیه السلام ) با قدرت ظاهری بنی عباس رو در روی بود. خلفایی که به تقلید هارون در نشان دادن نیروی خود بلندپروازیهایی داشتند.

امام حسن عسکری (علیه السلام ) از شش سال دوران اقامتش، سه سال را در زندان گذرانید،وی زاهدترین و داناترین مردم روزگار بود.

فرمانده ناحیه عشایری در پایان خاطر نشان کرد:شهادت آن حضرت را روز جمعه هشتم ماه ربیع الاول سال 260هجری نوشته اند.ودر کیفیت وفات آن امام بزرگوار آمده است: علت شهادت آن حضرت را سمی می دانند که معتمد عباسی در غذا به آن حضرت خورانید و بعد، از کردار زشت خود پشیمان شد.

وی، گفت: بعد از آگاه شدن شیعیان از خبر درگذشت جانگداز حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام ) شهر سامره را غبار غم گرفت، و از هر سوی صدای ناله و گریه برخاست و مردم آماده سوگواری و تشییع جنازه آن حضرت شدند.

در پایان برنامه یکی از ذاکران اهل بیت علیهم السلام در وصف مظلومیت و غریبی آن امام رئوف به ذکر مصیبت ونوحه خوانی پرداخت.

ارسال نظرات