وزیر جهاد کشاورزی گفت: پشتیبانی و تولید مصالح مورد نیاز برای طرح آبیاری 46 هزار هکتاری در منطقه سیستان مانند راه اندازی کارخانه تولید لوله GRP و نیز حمایت از این طرح از اولویت های این وزارتخانه است
کد خبر: ۸۷۸۹۱۴۳
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
محمود حجتی روز پنجشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از فاز دوم کارخانه تولید لوله GRP در شهرستان نیمروز در گفت و گو با خبرنگار بسیج از استان سیستان وبلوچستان  اظهار داشت: ایجاد خط دوم این کارخانه با تولید لوله هایی با قطر 1600میلی متر نشان دهنده تلاش برای فراهم کردن مواد موردنیاز در طرح آبرسانی 46 هزار هکتار از زمین های کشاورزی منطقه سیستان به وسیله لوله است.
وی ادامه داد: این طرح در سفر رئیس جمهوری به سیستان وبلوچستان کلید خورد و با توجه ویژه رهبر معظم انقلاب حمایت های مالی آن صورت گرفته است.
وی افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح 500 میلیارد دلار معادل حدود 1500میلیارد تومان پیش بینی شده است که با توجه به افزایش هزینه ها ممکن است با مقداری کسری مواجه شود اما مسئولان استانی، نمایندگان و مسئولان کشوری در حال پیگیری برای جبران این کسری هستند.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: پیش بینی می شود بخش عمده این طرح تا پایان سال 96 به بهره برداری برسد و احتمال موکول شدن بخشی از آن به سال 97 نیز وجود دارد.
**بهره برداری از 10هزار هکتار از طرح 46 هزار هکتاری تا پایان امسال در سیستان
حجتی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا آخر امسال حدود 10هزار هکتار از طرح آبرسانی به زمین های کشاورزی منطقه سیستان از طریق لوله به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد: هم اینک در تمام شهرستان های منطقه سیستان کارگاه ها در حال انجام عملیات اجرایی بوده و روند کار بسیار خوب ارزیابی می شود.
**اختصاص 400 میلیون متر مکعب آب به کشاورزی منطقه سیستان
وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: هماهنگی های لازم با وزارت نیرو در خصوص اختصاص 400 میلیون مترمکعب آب به کشاورزی سیستان از طریق طرح 46هزار هکتاری انجام شده است.
وی ادامه داد: با احتساب ورود این میزان آب به شبکه 46هزار هکتاری تقریبا هشت هزار متر مکعب در هر هزار هکتار تخصیص داده می شود.
وی افزود: امیدواریم با تبدیل کشاورزی به فعالیت اقتصادی و پیشرفته در سیستان شاهد توسعه اشتغال و درنهایت بهبود شرایط معیشتی مردم باشیم.
وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه به منظور بازدید از طرح 46 هزار هکتاری سیستان، شرکت در نشست شورای اداری و حضور در مجمع ادواری استانداران سیستان و بلوچستان به این استان سفر کرده است.
حجتی از مهر 68 تا شهریور 73 استاندار سیستان و بلوچستان بوده است

ارسال نظرات