یکی از روحانیون اعزامی از قم:

شهداء وعده حق الهی را باور داشتند

بوشهر- یکی از روحانیون اعزامی از قم گفت: شهدا با ایمان و اعتقاد در راه خدا و نبرد علیه دشمنان حضور یافته و به وعده الهی ایمان راسخ داشتند و در راه حفظ دین جانفشانی کردند.
کد خبر: ۸۷۸۹۱۱۹
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان، حجت الاسلام محمد موحدی در یادواره شهدا باغک جنوبی تنگستان که به همت حوزه مقاومت حضرت معصومه (س) تنگستان برگزار شده بود گفت: شهدا را می‌توان معلمان انسان سازی دانست و شهدا افرادی بودند که برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های بلند خود تمامی هستی و داشته‌های‌شان را در کف اخلاص گذاشتند.


وی افزود: مهم‌ترین درس شهدا به نسل‌های آینده ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی است و نشان دادند که با گذشت از دنیا و مافیها می‌توان به درجه‌های بلند انسانیت رسید و در تاریخ جاودانه شد.

موحدی افزود: امروز بسیاری از افراد پس از مدتی غم از دست دادن نزدیک‌ترین افراد به خود را از یاد می‌برند، اما غم از دست دادن این اسوه‌های مبارز نه تنها کهنه نمی‌شود بلکه هر چقدر زمان می‌گذرد عیار و قیمت آنها افزایش پیدا کرده و جای خالی آنها بیشتر احساس می شود، بنابراین تلاش می‌شود تا با برگزاری هرچه باشکوه‌تر یادواره‌های شهدا ادای دینی به آنها شده و وظیفه خود را در قبال آنها انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: یادواره‌های شهدا بهترین فرصت برای بیان وفاداری به آرمان‌های آنها است که هر میزان با خلوص نیت بیشتری برگزار شود، شهدا هم کمک کرده و نتایج درخشان‌تری به همراه دارد.

موحدی افزود: درس ایمان، توکل به خدا و استقامت در برابر مشکلات درسهایی است که ما از شهدا می گیریم و این عزیزان با کمترین امکانات موجود بیشترین حماسه‌ها را خلق کردند.

وی تصریح کرد: شهدا ثابت کردند که اگر چه وجود امکانات برای موفقیت مهم است، اما حرف اصلی را در این میان ایمان به خدا و توکل به او و صبر در راه مشکلات می‌زند، آنها به این وعده بر حق الهی باورداشتند که اگر خدا را یاری کنید، او هم شما را یاری می‌کند تا از پس مشکلات برآیید.

موحدی گفت: یادواره‌های شهدا این فرصت را فراهم می‌آورد تا با تکرار و بیان این ویژگی‌ها در عمل به معرفی این اسطوره‌ها پرداخته و درصدد تکرار کردن آن دوران و پرورش چنین مردانی باشیم.
گفتنی است در این یادواره یکی از افراد مسلمان شده از کشور آرژانتین نیز حضور داشت و پیرامون عزت و عظمت شهدا و یاوران واقعی امام حسین مطالبی را عنوان کرد و پیرامون انگیزه خود از گرویدن به دین اسلامی مطالبی را بیان کرد.

ارسال نظرات