5 روستای کهگیلویه و بویراحمد با انرژی خورشیدی برق رسانی می شوند.
کد خبر: ۸۷۸۹۰۰۷
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: با همکاری وزارت نیرو و کمیته امداد قرار است برای مددجویان زیر پوشش500 نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی نصب شود.
داوود راهزادی افزود:تاکنون 580 مددجوی زیر پوشش برای نصب نیروگاه خورشیدی متقاضی شده اند.
وی گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان به مدت 20 سال برق تولیدی از سوی هر کدام از این نیروگاه های خورشیدی را که وارد شبکه توزیع نیز می شود خریداری میکند.
داوود راهزادی با اشاره به اینکه به هرخانوار ساکن در این روستاها یک نیروگاه یک کیلو واتی واگذار می شود افزود: عملیات نصب این نیروگاه ها به پایان رسیده است.
وی گفت: سخت گذر  و دوردست بودن این روستاها از شبکه های برق و کاهش هزینه های برق رسانی از مهمترین دلایل واگذاری نیروگاه های خورشیدی یک کیلوواتی در استان است.
راهزادی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون تنها یک نیروگاه برق 15 مگاواتی دارد افزود: ساخت چهار نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی با 730 میلیارد ریال اعتبار در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق این استان است.
  مدیر دفتر برق و انرژی روستایی سازمان انرژی های نو ایران (سانا) پیشتر در یاسوج گفت که 10هزار نیروگاه خورشیدی تا پایان سال 96 برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در روستاهای 12 استان ایران نصب و راه اندازی می شود.
استان های مورد نظر شامل فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد، خراسان رضوی، کردستان، خراسان جنوبی، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کرمان و آذربایجان غربی است.
ارسال نظرات