معرفی 300 واحد صنعتی "ری" برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای کوچک

خبرگزاری بسیج: در راستای حمایت از واحد های صنعتی 300 واحد صنعتی شهرستان ری برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای کوچک معرفی شدند.
کد خبر: ۸۷۸۸۹۶۸
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مهدی مجیدی معاون برنامه ریزی و اداری و مالی فرمانداری ویژه شهرستان ری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ری که با حضور روسای ادارات مرتبط در تالار خدمت فرمانداری برگزار شد با اشاره به ساماندهی انجام شده در حوزه صنعت شهرستان اظهار داشت: با شناسایی واحدهای صنعتی تاکنون 300 واحد برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای کوچک و متوسط تا 100 نفر کارگر معرفی شده اند.

وی در ادامه بیان داشت: تعداد 18 واحد تسهیلات را دریافت کرده اند و بقیه در حال پیگیری و اخذ تسهیلات هستند و این تسهیلات می تواند کمک قابل توجهی به رونق واحدهای تولیدی صنعتی شهرستان داشته باشد .

وی افزود: حفظ وضع موجود و حمایت از کارخانجات، کارگاهها، واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان در جهت رفع مسائل و مشکلات پیش روی آنها، شناسایی فرصتهای شغلی و سرمایه گذاری در شهرستان و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از اهم موضوعات شهرستان ری بوده که نیازمند تعامل و همکاری همه جانبه دستگاههای اجرایی شهرستان است.

وی با اشاره به فرصت های شغلی در حوزه کشاورزی تصریح کرد: یکی از سیاستهای اداره جهاد کشاورزی توسعه واحد های گلخانه ای است که علاوه بر ایجاد اشتغال مزایای دیگری از جمله کاهش مصرف آب، تولید محصول سالم را دارا بوده و تا کنون با تشکیل جلسات متعدد و رایزنی های انجام شده با مبادی ذیربط توانسته ایم اقدامات خوبی در حوزه شهرستان به ثمر برسانیم و برخی از قوانین دست و پاگیر ادارات را مرتفع نمائیم.

 وی در ادامه اذعان داشت: از مشکلات پیش روی تولید، بازار مصرف و بازار فروش محصولات تولیدی شهرستان است که متاسفانه علیرغم تولیدات مرغوب فروش محصولات به خوبی صورت نمی گیرد و این امر باعث کاهش تولید و به تبع آن بیکاری کارگران می گردد.

مجیدی با اشاره به ضرورت تشکیل این کارگروه و رصد نمودن وضعیت اشتغال شهرستان گفت: با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید برای سالجاری رشد اقتصادی را 5 درصد اعلام کرده است کلیه دستگاه های اجرایی موظفند در جهت رسیدن به این رشد اقتصادی شرایط لازم را فراهم نمایند تا موجبات توسعه کشور فراهم شود .

معاون فرماندار شهرستان ری در خصوص تهیه برنامه جامع توسعه صنعتی و اقتصادی شهرستان در افق برنامه 1404 اظهار داشت: سر فصل ها و برنامه های اولیه برای این امر تهیه شده و به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران جهت نحوه اجرا ابلاغ شده است .

وی با اشاره به اقدمات صورت گرفته نسبت به واحدهای صنعتی شهرستان بمنظور تعامل صنعت و دانشگاه افزود: اداره تحقیق و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره)  برای این منظور در حال راه اندازی است.

مجیدی در خصوص موضوع مشاغل خانگی نیز گفت: در سنوات گذشته 1000 شغل خانگی قالیبافی ایجاد شده است که 700 نفر از آنها بیمه شده اند و 25 شغل خانگی دیگر جهت اجرا در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی موانع اصلی در این امر را بیمه ، مالیات و قوانین دست و پاگیر ادارات عنوان و خاطرنشان نمود و افزود: در حوزه کشاورزی پتانسیل های زیادی از جمله واحدهای گلخانه، صنایع بسته بندی، صنایع تبدیلی، جهت ایجاد اشتغال وجود دارد که به دلیل عدم تعامل مناسب ادارات و قوانین و بوروکراسی موجود نتوانسته ایم اقدامات شایان توجهی در این زمینه به ثمر برسانیم .

معاون برنامه ریزی و اداری و مالی فرمانداری شهرستان ری با اشاره به برنامه های اشتغال برای جامعه هدف بهزیستی از جمله مددجویان ومعلولین بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از مدجویان و متقاضیان تسهیلات بانکی با مشکلات دریافت وام از سوی بانکها به دلیل عدم تامین ضامن مواجه هستند.

وی در پایان با اشاره به شرایط ویژه برای کار آفرینانی که مددجویان بهزیستی را به کار بپذیرند اذعان داشت: هر کار فرما، با به کارگیری و اشتغال مددجویان بهزیستی 60 ماه از سهم بیمه کارفرمایی معاف می شود و لازم است که این موضوع از سوی ادارات ذیربط مورد تاکید و پیگیری قرارگیرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار