تازه ترین افشاگری‌های اسنودن نشان می‌دهد آمریکا و انگلیس از ارتباطات بیسیم و اینترنتی پروازهای فرانسه جاسوسی کرده است.
کد خبر: ۸۷۸۸۹۱۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، خبرگزاری «اسپوتنیک» از جاسوسی سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس از هواپیماهای فرانسه خبر داد.

این خبرگزاری به نقل از رسانه های فرانسه نوشت که اسناد محرمانه منتشر شده توسط «ادوارد اسنودن» کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می دهد که این آژانس به همراه مراکز ارتباطاتی دولت انگلیس برنامه هایی را توسعه و مورد استفاده قرار داده اند که هدف از آنها نظارت بر ارتباطات بیسیم و اینترنتی هواپیماهای فرانسه و از جمله «ایر فرانس» بوده است.

روزنامه «لوموند» فرانسه نوشت که این اسناد محرمانه حاکی از وجود یک آنتن مخفی زمینی است که می تواند سیگنال های داده شده ماهواره ای را در صورتی که تلفن استفاده کننده از این سیگنال ها در ارتفاع هزار پایی باشد، ردگیری کند.

بر اساس خبر لوموند با همکاری پایگاه اینترسپت که گنجینه ای از اسناد مخفیانه اسنودن را در اختیار دارند، آژانس امنیت ملی آمریکا و مراکز ارتباطاتی انگلیس  صرفا می توانند با روشن شدن تلفن، ارتباطات هواپیماهای فرانسه را ردگیری کنند و حتی به فهرست مسافران دست پیدا کنند.

لوموند نوشت که علت جاسوسی از پروازهای هواپیمایی فرانسه و همچنین هواپیماهای مکزیک این است که سازمان سیا این پروازها را در ردیف اهداف احتمالی تروریستی طبقه بندی کرده است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که اسنودن در حال حاضر در روسیه به سر می برد. اسنودن بعد از افشای اسناد مربوط به برنامه های جاسوسی جهانی آمریکا و فرار از این کشور، از روسیه پناهندگی گرفته است.
ارسال نظرات