خبرهای داغ:
فرمانده سال‌های دفاع مقدس گفت: امروز شما دانش‌آموزان میراث شهدا را به دست دارید و آینده‌سازان کشور هستید اگر می‌خواهید راه آنها را بروید و شرمنده آنها در قیامت نشوید باید فرهنگ و تفکر شهدا را برای خود اصل و سرلوحه قرار دهید.
کد خبر: ۸۷۸۸۸۳۸
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار رضا میرزایی ظهر امروز در مراسم یادبود 90 شهید مدرسه ابن‌سینای شهر همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز اظهار داشت: با شنیدن خبر برگزاری این مراسم خاطرات سخت دوران دفاع مقدس برای من یادآوری شد.

وی افزود: زمانی که تازه انقلاب کرده بودیم ارتش شکل مناسبی نداشت و دشمنان از آن فضا سوءاستفاده می‌کردند و فکر کردند که می‌توانند انقلاب را از بین ببرند.

مسئول راویان فتح کشور با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی برای دفاع از کشور دانش‌آموزان پیشتاز بودند بیان کرد: اگر چه آنها کم سن و سال بودند اما با استعداد، پرانرژی و پرشتاب بودند و ایثار آنها سبب شد دشمنان به زانو درآیند.

وی تصریح کرد: در دوران انقلاب و در فضای مبارزه با رژیم طاغوت اگرچه بزرگسالان نیز بودند اما آن شور و حوصله جوانان را نداشتند به همین دلیل نیز مدارس بودند که به یکباره وارد خیابان‌ها می‌شدند و رژیم را فلج کردند.

میرزایی با اشاره به حماسه‌آفرینی دانش‌آموزان در سیزده آبان و تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 عنوان کرد: از آنجایی که همه جنایات شاه علیه مردم با حمایت آمریکا انجام می‌شد، در آن روز دانشجویان در مراسم یادبود شهادت دانش‌آموزان و دانشجویان شهید 13 آبان سال 57 سفارت آمریکا معروف به لانه جاسوسی را تسخیر کردند.

وی با تشریح نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: وقتی جنگ شد ما فقط 30 هزار پاسدار داشتیم و ارتش نیز در حال بازسازی بود به همین دلیل کشور آمادگی مقابله با هجوم دشمنان را نداشت به همین دلیل دشمنان فکر می‌کردند با این کار به اهداف خود می‌رسند و انقلاب را نابود می‌کنند.

نویسنده کتاب حماسه‌های نامداران گمنام خطاب به دانش‌آموزان عنوان کرد: آن زمان مشابه همین چهره‌های شما گروه‌های دانش‌آموزی از این مدرسه به جبهه‌ها می‌آمدند و در این هشت سال در عملیات‌ها همراه جوان‌ها پیشتاز نبرد تن با تانک بودند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش‌آموز کشور و شهدای و ایثاگران مدرسه ابن‌سینا تصریح کرد: هیچ‌گاه شهیدان و ایثارگران دانش‌آموز را فراموش نکنید، مردان بزرگی از این دبیرستان فارغ‌التحصیل شدند و زمام امور کشور را به دست گرفتند که شهید احمدی روشن از آن دسته افراد است.

مسئول راویان فتح با تاکید بر اینکه حفظ و ادامه مسیر شهدا وظیفه دانش‌آموزان است، عنوان کرد: جنگ ما تنها با رژیم بعث نبود چراکه در این صورت همین مردم انقلابی ظرف چند ماه این رژیم را از میان برمی‌داشتند به همین دلیل نباید فراموش کنیم که در دفاع مقدس جنگ جهانی کفر علیه ما شکل گرفته بود.

وی با اشاره به استفاده ارتش دولت بعث از سلاح‌های مدرن اروپایی و آمریکایی برای هدف قرار دادن رزمندگان ما بیان کرد: دشمنان ما تنها یک هدف که نابودی انقلاب است را دنبال می‌کنند و اگر بعد از دفاع مقدس به ما امتیازی هم می‌دهند در راستای هدفشان است و تا ما را سرنگون نکنند دست بردار نیستند.

فرمانده سال‌های دفاع مقدس با تشریح وضعیت سخت رزمندگان در جنگ تحمیلی و رشادت‌های آنها در عملیات‌های گوناگون اظهار داشت: شما میراث شهدا را به دست دارید و آینده‌سازان کشور هستید اگر می‌خواهید راه آنها را بروید و شرمنده آنها در قیامت نشوید باید فرهنگ و تفکر شهدا را برای خود اصل قرار دهید.

وی با بیان اینکه تا کنون توانسته از بین 290 هزار وصیت نامه شهید، 160 هزار وصیت نامه را مورد بررسی قرار دهد افزود: در بین همه آنها شهدا افراد را به انس با قرآن، برپایی نماز و عمل به واجبات، اطلاعت از ولایت و حفظ حجاب خواهران وصیت کرده‌اند و 400 هزار بار بر آن تاکید داشته‌اند.

نویسنده حماسه‌های نامداران گمنام درباره دلایل حضور رزمندگان در جبهه مقاومت نیز تصریح کرد: برای بسیاری این سوال ایجاد شده است که چرا ما در جبهه مقاومت می‌جنگیم و چرا دولت سوریه را به حال خود رها نمی‌کنیم.

وی با تشریح اهداف دشمنان در تشکیل داعش عنوان کرد: دشمنان به این نتیجه رسیدند که اگر می‌خواهند انقلاب اسلامی را نابود کنند باید دینی شبیه اسلام درست کنند و با قرار دادن آن در برابر ما حکومت اسلامی ایران را از میان بردارند.

این فرمانده سال‌های دفاع مقدس ایجاد حاشیه امن ودور کردن اذهان مردم از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، نابود کردن حزب الله در لبنان و حماس و جهاد اسلامی در فلسطین را از دیگر اهداف دشمنان برشمرد و اظهار داشت: دنیای استکبار با جمع کردن افرادی از 78 ملیت و آموزش آنها توسط مفتیان وهابی برای القای این مباحث که شیعیان دشمنان اسلام هستند و باید نابود شوند به مقابله با آمده‌اند.

وی گفت: دشمنان برترین و بهترین جنگ افزارهای نظامی را در اختیار داعش قرار داده و به آنها تلقین کرده‌اند که اگر در این راه کشته شوند به بهشت می‌روند و با پیامبر اکرم(ص) ملاقات می‌کنند.

مسئول راویان فتح با تجلیل از اقدامات شهیدسردار همدانی و سردار سلیمانی در سوریه و تشکیل بسیج مردمی در این کشور تصریح کرد: اگر امروز در عراق و سوریه نمی‌جنگیدیم باید در شهرهای مرزی خود در مقابل آنها می‌ایستادیم پس بدانید که شهدای مدافع حرم در نزد پیامبراکرم(ص) جایگاه ویژه‌ای دارند بنابراین شما به هر شکلی که می‌توانید دل‌هایتان را به آن جبهه گره بزنید تا حفظ شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات