خبرهای داغ:
از امروز با اجرای 33برنامه؛

هفته فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز آغاز شد

مدیر تعالی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اعلام آغاز برنامه های هفته فرهنگی این دانشگاه اظهار کرد: زیبایی آشکارِ هفته فرهنگی دانشگاه، حضور دانشجویان هم به عنوان متولی و هم در هیات مخاطب است.
کد خبر: ۸۷۸۸۷۹۳
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمود فیضی با بیان اینکه مهمترین رویکرد هفته فرهنگی، برجسته کردن فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی کانون های دانشجویی است، گفت: این رویکرد با هدف ایجاد بستر مناسب برای جذب حداکثری دانشجویان برای حفظ و ارتقای سرمایه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه می‌باشد.

وی ادامه داد: بدیهی است افزایش این نوع از سرمایه، ضمن تقویت همبستگی اجتماعی و مسئولیت پذیری دانشجویان، نقش دانشگاه را در پیشبرد اهداف علمی و فرهنگی کشور، بیش از پیش قوت می‌بخشد.

به گفته وی «هفته فرهنگیِ دانشگاه» برای نخستین بار در سال گذشته در سطح دانشگاه ها، توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز طراحی و اجرا شده است.

فیضی یادآور شد: با توجه به استقبال بیش از چهار هزار نفری دانشجویان از مجموع برنامه های این هفته، امسال با قوت و توان بیشتری، دومین دوره آن از 20 الی 25 آذرماه سال جاری، اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این هفته، کانون‌های دانشجویی تلاش می‌کنند بهترین، پرمخاطب‌ترین و اثربخش ترین برنامه خود را به مرحله اجرا درآورند، بیان کرد: دانشجویان در اجتماع برنامه های مختلف، مخاطب خود را جذب کرده و حداکثر اثرگذاری لازم را می‌گذارند، از دیگر سو، اجرای حجم بیشتری از برنامه های متنوع و گیرا در زمان محدود، فضاسازی فرهنگی مناسب و هارمونی خوشرنگی را از همدلی و همفکری دانشجویان به نمایش می‌گذارد.

فیضی وجه بارز و مشخص دیگر هفته فرهنگی، را اجرای آن به شکل رقابتی دانست و افزود: کانون‌ها در اجرای برنامه‌های جذاب و پرمخاطب، با هم به رقابت پرداخته و توانمندی خود را در این زمینه به محک می‌کشند.

مدیر تعالی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با برگزاری مراسم افتتاحیه باشکوه و رونمایی از تندیس، برنامه ها و کارت ویژه فعالان فرهنگی، با حضور ریاست دانشگاه و جمعی از مسئولان و دانشجویان، هفته فرهنگی آغاز شده و با اجرای بیش از 33 برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی توسط 26 کانون در یک هفته، و برگزاری مراسم اختتامیه با تجلیل از برگزیدگان، بر اساس داوری صورت گرفته، به کار خود پایان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای برنامه‌های هنری در هفته فرهنگی دانشگاه، یادآور شد: نمایش صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، پخش و نقد فیلم، کارگاه فیلمسازی و مسابقه فیلم کوتاه، نمایشنامه‌خوانی، نمایشگاه عکاسی و صنایع دستی و .... از جمله برنامه‌های هنری می‌باشد.

فیضی همچنین در تشریح برنامه های فرهنگی گفت: همایش اخلاق پزشکی، اختتامیه جشنواره قرآن و عترت، همایش انگیزه بخشی، مسابقه کتاب خوانی با حضور نویسنده، همایش کار فرهنگی به سبک پیامبر و ... در راستای نیل به اهداف فرهنگی این هفته طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: همایش گردشگری، نمایشگاه‌های خیریه، همایش پیاده‌روی، بازدید از آسایشگاه، همایش نشانی از حضور و ... نیز از برنامه‌های اجتماعی هفته فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.

فیضی در پایان گفت: مجموعه برنامه‌های یاد شده، از طراحی تا اجرا، همه و همه توسط دانشجویان با سلیقه و خوش فکر کانون‌ها صورت می‌گیرد و در این مجال دانشگاه تلاش دارد به عنوان پشتیبان، کانون‌ها را در پیشبرد اهدافشان به خوبی حمایت کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها