خبرهای داغ:
معاون عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
معاون عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: صدق قدم اصلی در دستیابی به رستگاری است، صدق مادر بسیاری از فضائل دیگر است و باید همواره صداقت را در عمل و گفتارمان تقویت کنیم.
کد خبر: ۸۷۸۸۷۸۰
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام ادیانی مسئول معاونت عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در نشست اخلاق کارکنان سپاه صاحب الامر (عج) که در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد بیان کرد: همواره باید قدر این اجتماعات و درس هایی که در کنار هم می آموزیم را بدانیم.

وی با اشاره به حدیثی که پیامبر اکرم برای امیر مومنان فرموده اند گفت: پیامبر از امیر مومنان خواستند که همواره صدق در کلام، ایمان به خدای یگانه، معنویت، اجتناب از دروغ و ورع و تقوا را سر لوحه زندگی خود قرار دهند.

این مسئول در خصوص صدق در کلام و رفتار تصریح کرد: صدق قدم اصلی در دستیابی به رستگاری است، صدق مادر بسیاری از فضائل دیگر است و باید همواره صداقت را در عمل و گفتارمان تقویت کنیم.

مسئول معاونت عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ایمان به خدای یگانه از مهم‌ترین سرمایه‌های جهان آخرت است و دروغ می‌تواند نابودکننده ایمان و هم‌چنین زندگی دنیوی و اخروی شود.

حجت الاسلام ادیانی کم حرف زدن را یکی از راه‌های پیشگیری از دروغ عنوان کرد و گفت: سخنی که در آن یاد خدا نباشد ارزشی ندارد و ضمن اشاره به حدیثی از پیامبر راستگویان را نزدیک‌ترین افراد به پیامبر(ص) خواند.

وی تبیین کرد: ورع و تقوا تعیین کننده کمال پرهیزگاری است و نفس آدمی نباید از حدود شرع و عقل تجاوز کند.

این مسئول تمام تکالیف الهی و اعضاء و جوارح آدمی را امانتی از جانب خداوند دانسته و مطرح کرد: تمامی اعمال و جوارح انسان امانت هستند و باید در خدمت رضای الهی باشند در غیر این‌صورت خیانت در امانت محسوب می‌شود.

مسئول معاونت عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ترس از خدا را منشا بسیاری از فضائل عنوان کرد و توضیح داد: ترس از خدا انسان را از بسیاری از لغزش‌ها دور می‌کند و امراض روحی را درمان می‌کند.

حجت الاسلام ادیانی اضافه کرد: کسی که در محضر خداوند گناه می کند یعنی خداوند را پست ترین بیننده ها دانسته و باید منتظر عواقب کارهای خود باشد.

وی ضمن ضروری خواندن توسل به اهل بیت در زندگی روزمره، خاطرنشان کرد: توسل به اهل بیت سبب پیشرفت در کارها می‌شود و اگر می خواهیم به توفیق گناه نکردن نائل شویم باید هر روز در پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) توبه کنیم.

مسئول معاونت عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خاتمه متذکر شد: انس با قرآن یکی دیگر از تاثیرگذارترین راه‌های دستیابی انسان به فضائل اخلاقی می‌باشد.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها