دبیر جشنواره آوای وحدت در نشست خبری با اهالی رسانه:
هوشنگ جاوید گفت: مسائل فراوانی در فرهنگ ما هست که می‌تواند وحدت ایجاد کند.
کد خبر: ۸۷۸۸۷۵۷
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج نشست جشنواره آوای وحدت صبح امروز با حضور منتظری مسئول بسیج هنرمندان، هوشنگ جاوید دبیر این جشنواره و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست هوشنگ جاوید دبیر جشنواره آوای وحدت اسلامی گفت: ما می خواهیم اهدافی را که سازمان در نظر گرفته پیش ببریم. بازشناسی و ارائه آئین‌های ایرانی از برنامه‌های ما بوده است.

وی افزود: به این ترتیب از طرف آقای منتظری مسئول بسیج هنرمندان مسئولیتی به عهده بنده گذاشته شد تا اهداف را پیگیری کینم. این جشنواره تمامی هنرهای ایرانی که نشان از وحدت دارند را در بر می گیرد.

جاوید در ادامه گفت: مسائل فراوانی در فرهنگ ما هست که می‌تواند وحدت ایجاد کند. مثلا حتی در غذا خوردن این وحدت وجود دارد، در سمنو درست کردن که با همدلی پدید می‌آید و همه با هم برای ساخت سمنو اقدام می‌کنند. در مورد پخت غذاهای نذری این وحدت در میان افراد دیده می شود.

جاوید تصریح کرد:‌ ما کمیته‌ای تشکیل دادیم که متخصصین در آن حضور دارند و اطلاعات خود را جمع‌آوری کرده ند. پژوهش ها همه درباره وحدت بوده است. 25 مقاله در زمینه جلوه‌های مختلف وحدت بوده است که سطح آنها بالا است زیرا توسط دکترها و یا حداقل دانشجویان دکتری نوشته شده است

دبیر جشنواره آوای وحدت اسلامی اظهار داشت: در بخش شعری و ادبی غرفه جداگانه‌ای داریم که حدود 26 شاعر حضور پیدا کردند. در این بخش سه جایزه به شاعران برتر تعلق می‌گیرد،یک فراخوان عمومی هم داده‌ایم که از صدا و سیمای مهاباد به مردم اطلاع‌رسانی شده است.

وی گفت: مردم هر جمله‌ای را که درباره «وحدت» به نظرشان می‌رسد برای روابط عمومی صدا و سیمای این شهر ارسال می کنند و آنها این پیامک‌ها را در اختیار ما قرار می دهند تا 6 جایزه به افرادی که بهترین پیامک‌ها را درباره وحدت ارسال کرده‌اند تعلق بگیرد.

جاوید در ادامه افزود:‌ در بخش نمایشگاهی نمایشگاه صنایع دستی را داریم، 20 عکس،‌ 30 نقاشی و 30 تابلو خطاطی به دبیرخانه رسیده است. هماهنگی گروه‌ها در بخش موسیقی بر عهده خودم بود و بر اساس شناختم از آنها دعوت کردم.

وی گفت:‌ بخش عملی بین ساعت 10 الی 12 برگزار می‌شود که بخش فرهنگی بعدازظهرها نیز کارش را آغاز می‌کند، برنامه‌هایی از قبیل شعرخوانی، سخنرانی و را نیز شاهد خواهیم بود. حاصل دستاوردهای علمی در 4 منطقه نیز به چاپ می‌رسد.

ارسال نظرات