مجتبی پناهی گفت:دولت نسبت به آزادسازی پول‌های بلوکه شده شفاف سازی لازم را به مردم داشته باشد پول متعلق به مردم و کشورمان است ؛برگشت این پول در راستای پروژه های عمرانی کشور صرف شود نه هزینه های جاری دولت.
کد خبر: ۸۷۸۸۷۲۹
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

مجتبی پناهی وکیل دادگستری و عضو سازمان بسیج حقوقدانان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت با پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان موجب شده است تا مردم را نسبت بهخ رویه در پیش گرفته رضایت نداشته باشند و از سویی دیگر هم مردم بدون اینکه از عواقب شوم برجام مطلع باشند برجام را دارای دستاورد اقتصادی تصور کنند این در حالی است که در دوران  برجام و پسابرجام هیچ نقشی مالی و عایدات اقتصادی برای کشورمان نداشته است و نه تنها هیچ کمکی به کشورمان نکرده  است بلکه هر روز شاهد عواقب وخیم اقتصادی همچون رکود اقتصادی و عدم همخوانی نرخ تورم با رکود هستیم.

وی با بیان اینکه دلیلی برای تهاتر کشورهای خارجی با کشورمان وجود ندارد افزود: میزان ده هزار میلیارد دلار  پول‌های بلوکه شد آزاد شده است و با توجه به تحقیقاتی که بنده داشتم کشورهای خارجی بدهکاری به کشور مان ندارند که بخواهند تهاتر داشته باشند.

پناهی بیان داشت: ما بدهکار هیچ کشوری نیستیم اگر بدهکاری هم وجود دارد مرتبط با ارگان‌ها و سازمان‌های داخل کشورمان است احتمال این می‌رود که از صندوق های مختلف که مربوط به بانک مرکزی است  بدهی وجود داشته باشد که در این سه چهار سال اخیر چنین چیزی وجود ندارد.

این وکیل دادگستری اذعان داشت: در زمان جنگ تحمیلی، دولت از صندوق بازنشستگی ،بانک مرکزی و صندوق تامین اجتماعی  پول‌هایی را قرض می گرفت که پس از مدتی طبق تبصره 82  اموال مصادره ای در اختیار گذاشته شد اما اخیرا ما بدهی نداریم نه به خارجی و نه به داخلی .

وی در خاتمه افزود:آنچه انتظار داریم این است که دولت نسبت به آزادسازی پول‌های بلوکه شده شفاف سازی لازم را به مردم داشته باشد این در حالی است که پول متعلق به مردم و کشورمان است و باید برگشت این پول در راستای پروژه های عمرانی کشور صرف شود نه هزینه های جاری دولت.

ارسال نظرات