رئیس ستاد بازسازی عتبات خبر داد

17ربیع‌الاول؛ رونمایی از گنبد جدید حرم امام علی (ع)

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: ۱۷ ربیع الاول از گنبد جدید طلاکاری شده حرم حضرت علی (ع) رونمایی می‌شود؛ برای این پروژه یکسال زمان در نظر گرفته شده بود که کار به طور کامل انجام شده است.
کد خبر: ۸۷۸۸۶۳۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن پلارک گفت: درباره اولویت های ستاد بازسازی عتبات گفت: الان پروژه های اصلی مانند صحن حضرت زهرا (ع)، صحن عقیله بنی هاشم در حرم حضرت زینب (س)، صحن صاحب الزمان در کاظمین و طرح توسعه امامین عسگری را در دست اجرا داریم، ولی اولویت ما اتمام صحن حضرت زهرا (س) است که بخش زیارتی آن را در 17 ربیع الاول به طور کامل به اتمام می رسانیم.

وی ادامه داد: شهریور 96 نیز پایان پروژه صحن حضرت زهرا (س) را خواهیم داشت البته این پروژه بسیار عظیمی است که با اتمام آن حرم حضرت علی (ع) 20 برابر توسعه پیدا خواهد کرد.
 
با اتمام صحن عقیله بنی هاشم حرم امام حسین (ع) یک چهارم بزرگ‌تر می شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات درباره اعتبار مورد نیاز برای صحن حضرت زهرا (س) بیان داشت: اعتبار کل پروژه 700 میلیارد تومان بوده است که تا الان 500 میلیارد تومان آن هزینه شده و 200 میلیارد تومان دیگر برای اتمام پروژه نیاز است؛ البته بخشی از این 200 میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.

پلارک با بیان اینکه صحن عقیله بنی هاشم را یک سال است در حرم امام حسین (ع) آغاز کرده ایم، تصریح کرد: این پروژه نیز همزمان با توسعه صحن حضرت زهرا (س) آغاز شده است و زمان اتمام پروژه آن 6 سال تخمین زده است و با اتمام این صحن حرم امام حسین (ع) یک چهارم بزرگ تر می شود؛ البته کار در حرم امام حسین (ع) به دلیل بالا بودن سطح آب مشکلات خاص به خود را دارد.
 
900 میلیارد تومان اعتبار برای صحن عقیله بنی هاشم در نظر گرفته شده است

وی بیان داشت: برای صحن عقیله بنی هاشم 900 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که تا الان نزدیک به 300 میلیارد تومان هزینه شده است و مابقی هنوز تامین اعتبار نشده است، البته هنوز در بحث تحکیم برای انجام کارهای عمرانی هستیم و نیازمند هستیم که برای این صحن از کارهای عمرانی مربوط به سدسازی استفاده کنیم.
 
گنبد جدید طلاکاری حرم امام علی (ع) 17 ربیع‌الاول رونمایی خواهد شد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: 17 ربیع الاول از گنبد جدید طلاکاری شده حرم حضرت علی (ع) نیز رونمایی می شود؛ برای این پروژه یکسال زمان در نظر گرفته شده بود که کار به طور کامل انجام شده است؛ البته طلای مورد نیاز توسط عراقی ها تامین شده است و تعمیرکاری خشت ها، ترمیم، آبکاری و نصب آنها توسط ما صورت گرفته است و تمام کارها نیز در کارگاهی در کنار حرم حضرت علی (ع) انجام شده است.

پلارک گفت: ضریح امامین عسکریین نیز در حال صندوق کردن است که در اولین فرصت به عراق منتقل و نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح توسعه حرم حضرت زینب (ع) هنوز اجرایی نشده است، اظهار داشت: حرم حضرت رقیه (ع) که خوشبختانه آسیبی ندیده است نیز توسعه خواهد یافت، ولی فعلا با مشکل خریداری زمین روبه رو هستیم و باید در فرصت مناسب با دولت سوریه در این زمینه به نتیجه برسیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات خاطر نشان کرد: از آنجایی که مناطق نزدیک به حرم حضرت سکینه هنوز به طور کامل امن نشده است، برنامه توسعه آن نیز فعلا اجرایی نخواهد شد.
 منبع: فرهنگ نیوز
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار